۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
تمهیدات لازم برای تامین سوخت نیروگاهها در سرما
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو اعلام کرد

تمهیدات لازم برای تامین سوخت نیروگاهها در سرما

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها در پاییز و زمستان امسال خبر داد.

به گزارش بازار، میثم جعفرزاده گفت: با توجه به تجربه زمستان سال گذشته، در صورت تأمین نکردن سوخت برای نیروگاه‌ها در اواخر پاییز و زمستان امسال در تولید برق دشواری زیادی خواهیم داشت و باید از هم‌اکنون به فکر تمهیدات لازم برای زمستان ۱۴۰۰ باشیم.

جعفرزاده در تشریح این موضوع به سه دلیل عمده اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه در نیروگاه‌ها شاهد کاهش ذخیره سوخت مایع نسبت به سال گذشته هستیم، وضعیت مخازن سوخت مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مصرف بالای سوخت گاز توسط مشترکان عمومی در زمستان باعث می‌شود که گاز کمتری به نیروگاه‌ها داده شود و ذخیره مخازن سوخت بخصوص در کریدور شمال کشور به علت محدودیت انتقال برق از جنوب به شمال بسیار حائز اهمیت است.

جعفرزاده دلیل دوم را وضعیت اورهال و تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: امسال به خاطر کارکرد فشرده نیروگاه‌ها از نیمه فروردین تا به امروز قطعاً با واحدهای زیادی برای اورهال روبرو خواهیم شد و این موضوع در کارکرد وضعیت تولید برق تأثیر جدی دارد.

وی مورد سوم را استفاده نکردن از نیروگاه‌های آبی ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه در تابستان امسال از نیروگاه‌های برق‌آبی جهت کنترل بار شبکه استفاده شده و همچنین هواشناسی پیش‌بینی کرده بارش جدی در حوضه‌های آبریز نداشته باشیم، قطعاً برای استفاده از نیروگاه آبی با مشکل روبرو خواهیم بود.

جعفرزاده تصریح کرد: با رویکرد جدید وزارت نفت که یکی از اولویت‌های کوتاه مدت را تأمین سوخت نیروگاه‌ها قرار داده است با یک برنامه فشرده و دقیق در برنامه‌ریزی اورهال نیروگاه‌ها می‌توان پایداری شبکه برق را تضمین کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha