۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
تردد ۲۱ هزار مسافر از مسیر دریایی بندر خرمشهر-کویت
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

تردد ۲۱ هزار مسافر از مسیر دریایی بندر خرمشهر-کویت

خرمشهر - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد بیش از ۲۱ هزار مسافر از مسیر دریایی بندر خرمشهر- کویت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

نوراله اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۶۸ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به رشد ۲۵ درصدی صادرات در بندر خرمشهر اشاره داشت و افزود: طی این مدت یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۱ تن کالا از طریق بندر خرمشهر صادر شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص حجم بارگیری و تخلیه جنرال کارگو در بندر خرمشهر گفت: طی ۹ ماهه سالجاری یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۳۹ تن کالای عمومی از بندر خرمشهر بارگیری شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته از از رشد ۲۶ درصدی برخوردار است.

اسعدی تصریح کرد: طی این مدت ۴۲۰ فروند شناور بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۷ درصدی برخوردار است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ هزار و ۵۱۰ مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با خط دریایی خرمشهر-کویت و بالعکس تردد داشته اند که این میزان تردد مسافر بین المللی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

به گزارش بازار، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر با مساحت شش هزار مترمربع دارای دو پست اسکله و ظرفیت جابجایی روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ نفر، یکی از بزرگترین پایانه های مسافری دریایی خاورمیانه به شمار می رود.

کد خبر: ۱٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha