۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
نیاز کشور به واردات ۵ میلیون تن گندم
عضو هیات رئیسه بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد

نیاز کشور به واردات ۵ میلیون تن گندم

شاهین فر، عضو هیات رئیسه بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به نیاز کشور به واردات ۵ تا ۷ میلیون تن گندم گفت: نیاز کشور به گندم با توجه به ذخایر استراتژیکی هر ساله بین ۱۰.۵ تا ۱۲.۵ میلیون تن متغیر است.

به گزارش بازار، شهرام شاهین‌فر، عضو هیئت رئیسه بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به نیاز کشور به واردات ۵ تا ۷ میلیون تن گندم گفت: نیاز کشور به گندم با توجه به ذخایر استراتژیکی هر ساله بین ۱۰.۵ تا ۱۲.۵ میلیون تن متغیر است.

وی با بیان اینکه مدیریت گندم در داخل کشور به راحتی امکانپذیر است افزود: کشورهای همسایه مانند پاکستان و ترکیه به خودکفایی رسیدند و ما هم در این حوزه نیازمند مدیریت جهادی و اهمیت ویژه قائل شدن هستیم.

عضو هیئت رئیسه بنیاد ملی گندمکاران با اظهار اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته ۵ هزار تومان در نظر گرفته شد تأکید کرد: قیمت گذاری باید عادلانه شود و کشاورزان را تشویق کند البته امسال هم بین ۷ تا ۷۵۰۰ تومان تعیین شده اما هنوز و تا به این لحظه اعلام نشده است.

شاهین‌فر با بیان اینکه سیاسی بازی ها در شرایط فعلی به بهای از بین رفتن قدرت تولیدکنندگان داخلی تمام خواهدشد اظهارکرد: اگر ما این روند را ادامه دهیم یعنی واردکننده با ارز ۴۲۰۰ تومانی و تولیدکننده با ارز ۴۰ هزار تومانی کار کنند منجر به از بین رفتن تولید خواهدشد.

وی معتقد است که سیاست تنظیم بازار از قیمت گذاری عادلانه شروع می شود و نیازمند تشکیل بازار منسجم برای مبادلات کالایی در کشور و مرجع واحد قیمت گذاری و بازار بورس شفاف است.

عضو هیئت رئیسه بنیاد ملی گندمکاران در رادیو گفت‌وگو، بر لزوم استفاده از نخبگان و تشکل ها و اصلاح شوراها با ساختار صددرصد دولتی و کوچک کردن دولت تأکید کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha