۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
افزایش بی سابقه بهای نفت در سال ۲۰۲۱
در پی خوشبینی نسبت به افزایش تقاضا رقم خورد؛

افزایش بی سابقه بهای نفت در سال ۲۰۲۱

بهای نفت روز جمعه، یک روز پس از وقفه‌ای کوتاه افزایش یافت و هفته بی سابقه‌ای را در سال ۲۰۲۱ به پایان رساند و به ۷۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش بازار، بهای نفت روز جمعه، یک روز پس از وقفه‌ای کوتاه افزایش یافت و هفته بی سابقه‌ای را در سال ۲۰۲۱ به پایان رساند که تحت تأثیر خوشبینی در مورد تقاضا و اختلال در عرضه نفت در خلیج مکزیک رقم خورد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با یک دلار و ۶۳ سنت افزایش (۲.۲۹ درصد) نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه، ۷۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

در نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در مدت مشابه با یک دلار و ۳۲ سنت افزایش (۱.۹۵ درصد)، ۶۸ دلار و ۷۴ سنت به فروش رفت.

قیمت این دو نفت خام مرجع این سو و آن سوی اقیانوس اطلس در طول هفته‌ای که گذشت ۱۰ درصد افزایش یافت، اتفاقی که از نزدیک به یک سال پیش (سپتامبر ۲۰۲۰) برای وست تگزاس اینترمدیت و از بیش از یک سال پیش (ژوئن ۲۰۲۰) بی سابقه بود.

جیمز ویلیام از دبلیو تی آر جی اکونومیکس WTRG Economics به خبرگزاری فرانسه گفت: «آمدن طوفان آیدا، آتش سوزی یک سکو در خلیج مکزیک و بهبود تقاضا همگی هفته‌ای بسیار مثبت را (برای قیمت نفت) رقم زدند.»

وی افزود این تغییر روند قیمت نفت در این هفته بازتاب دهنده «کاهش شدید در هفته قبل» است.

آتش سوزی روز یکشنبه در یک سکوی نفتی در خلیج مکزیک گروه پمکس Pemex را مجبور کرد بهره برداری از ۱۲۵ چاه را در منطقه متوقف کند.

رئیس پمکس اعلام کرده است شرایط ۳۰ اوت به حالت عادی بازمی گردد، اما تولید در خلیج مکزیک همچنین ممکن است تحت تأثیر نهمین رویداد جوی فصل که نام آیدا بر آن گذاشته شده است، مختل شود.

کارستن فریچ تحلیلگر کامرتس بانک اعلام کرد: چند شرکت نفتی در خلیج مکزیک به علت این طوفان که یکشنبه به گردباد تبدیل شد، شروع به تخلیه سکوهای خود کرده اند و تولید را به حال تعلیق درآورده اند.

اما رویداد حیاتی برای بازار روز چهارشنبه با نشست اوپک پلاس (اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت و ۱۰ متحد آن) اتفاق خواهد افتاد.

این گروه قرار است سیاست کنونی خود را ارزیابی کند، سیاستی که ۱۸ ژوییه در مورد آن تصمیم گیری شد و از جمله شامل ادامه دادن به افزایش اندک و تدریجی تولید پس از کاهش شدید آن در سال گذشته برای مقابله با سقوط تقاضا و قیمت‌ها در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹ می‌شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha