۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان افتتاح شد
پس از سال‌ها؛

فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان افتتاح شد

دامغان- پس از سال‌ها که ضرورت سرمایه گذاری بر روی دو پروژه نیروگاه خورشیدی سمنان و دامغان مطرح می‌شود بالاخره فاز اول نیروگاه خورشیدی دامغان با ظرفیت دو مگاوات افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نیروگاه برق خورشیدی دامغان با سرمایه گذاری بخش خصوصی دومین نیروگاهی است که در استان سمنان مورد سرمایه‌گذاری قرار گرفت و بالاخره بعد از سال‌ها غفلت از ظرفیت نیروی خورشید در استان سمنان، در نخستین فاز به بهره برداری رسید.

این نیروگاه ۱۰ مگاواتی در فاز اول دو مگاوات ظرفیت را به خط توزیع شبکه برق انتقال می‌دهد و گفته می‌شود فاز دوم آن تکمیل پنج مگاوات تولید برق خواهد بود.

این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و هرچند میزان برق تولیدی آن چندان قابل توجه نیست اما گامی بلند در راستای بهره‌گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی در استان سمنان است آن هم استانی که ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال دارد.

مسئولان اعلام کرده‌اند که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند نیروگاه خورشیدی دیگر در استان در حال احداث است که با اتمام عملیات اجرایی این طرح‌ها، بیش از ۲۰ مگاوات انرژی الکتریکی به شبکه سراسری برق وصل اضافه می‌شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha