۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
همزیستی مسالمت آمیز با رودخانه ها نیاز مدیریت سیلاب است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

همزیستی مسالمت آمیز با رودخانه ها نیاز مدیریت سیلاب است

نکا - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه برخی مناطق استان برابر سیل آسیب پذیر است، گفت: برای مدیریت سیلاب باید همزیستی مسالمت آمیز با رودخانه داشته باشیم.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وقوع بارش نسبتا شدید در استان مازندران و تاثیرگذاری آن گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تحلیل تحقیقات وزارت نیرو و مطالعات شرکت میزان بارش در برخی از مناطق به‌ویژه در مرکز و شرق استان و هم‌چنین محدوده نوشهر و چالوس بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد که این بارش موجب طغیان رودخانه ها و آب‌گرفتگی برخی از مناطق خواهد شد.

یخشکی با اشاره به ضرورت آمادگی همه‌ مدیران امور و مدیران بهره‌برداری سدها تاکید کرد: باید علاوه بر ظرفیت شرکت از ظرفیت همه‌ پیمانکاران که در حوزه رودخانه ها فعالیت دارند و یا پیمانکارانی که تجهیزات مناسب برای کنترل، مقابله و مدیریت سیلاب در اختیار دارند و یا از شهرداری‌ها در این زمینه کمک گرفته شود و از هم‌اکنون چنانچه به آن‌ها اطلاع رسانی نشده در اولین فرصت به آن‌ها اطلاع رسانی صورت گیرد، تا آمادگی کافی داشته باشند.

رئیس کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان مازندران با اشاره به آسیب‌پذیر بودن برخی از مناطق در استان به‌هنگام وقوع سیل به مدیران ذی‌ربط تاکید کرد: مدیران امور این مهم را با فرمانداران در میان گذاشته و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی میزان خسارت احتمالی را به حداقل برسانند.

یخکشی بهره‌گیری از ماشین آلات راهسازی را در امر مدیریت سیلاب مهم برشمرد و گفت: برخی از پل‌ها به ویژه در شرق ممکن است نیاز به بازگشایی داشته باشند لذا با توجه به شدت بارش در شرق استان تاکید می‌شود از مناطق مورد نظر بازدید و چنانچه مانعی وجود داشته باشد از همکاران راهداری خواسته شود نسبت به جمع‌آوری و بازگشایی آن اقدام کنند.

یخکشی با اشاره به اهمیت سدها در مدیریت سیلاب گفت: با حجم آبگیری نشده‌ای که در سدهای مهم داریم انتظار می‌رود مدیریت سیلاب در این سدها به خوبی انجام شود و در عین ‌حال باید به‌ گونه‌ای مدیریت شود که میزان کدورت آب سدهایی که تامین آب شرب برخی از شهرها را عهده‌دار هستند افزایش نیابد و در سد البرز هم از دیروز تاکید شد برداشت آب از سطح بالای دریاچه انجام شود و بازگشایی دریچه را در شرایط سیلاب به صورت حداقلی داشته باشیم تا مشکلی برای شهروندان شهرهای گروه الف در بخش آب شرب به وجود نیاید.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم گفت: باید تلاش کنیم ضمن بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت سیلاب، مردم ما هم‌زیستی مناسبی با رودخانه ها داشته باشند و از سویی نیازمندیم مردم به مرور با پدیده‌های همچون خشکسالی و سیل سازگاری پیدا کنند.

کد خبر: ۱۰٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha