۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
بازار فین تک با افزایش تقاضا روبرو شد| بیشترین سهم درآمد بازار به بانکداری خرد رسید
با افزایش تقاضا برای دیجیتالی شدن

بازار فین تک با افزایش تقاضا روبرو شد| بیشترین سهم درآمد بازار به بانکداری خرد رسید

 با افزایش استفاده از اپلیکیشن های بانکی و دیجیتالی شدن، بازار فین تک هم با افزایش تقاضا روبرو شده به طوری که بانکداری خرد بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «ای آی اِن پرس وایر» در گزارشی نوشت: بر اساس آخرین گزارش Reports and Data، انتظار می رود اندازه بازار جهانی فین تک در سال ۲۰۲۸ به ۱۹۰.۸۰ میلیارد دلار  و نرخ رشد مرکب سالانه با ۸.۵ درصد در طول دوره پیش بینی برسد. عوامل اصلی رشد درآمد بازار افزایش تقاضا برای تلفن های هوشمند و اپلیکیشن های بانکی، افزایش سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خصوصی در شرکت های فناوری پیشرفته، نفوذ سریع اینترنت، پیاده سازی هوش مصنوعی (AI) و فناوری های بلاک چین در عملیات و فرایندهای مختلف و افزایش درآمد قابل تصرف (درآمدی است، که فرد می تواند به مصرف و پس انداز تخصیص دهد) است. فین تک یا فناوری مالی ترکیبی از راه حل های مالی و فناوری های پیشرفته است. فین تک مبتنی بر فن آوری ها و راه حل های پیشرفته برای ارائه کارآمدتر راه حل های بانکی و مالی است. سازمان های مالی و بانک ها از فناوری ها و راه حل های مختلفی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، بلاک چین، تجارت الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه، زیرساخت های ابری، رمزنگاری، بیومتریک، امنیت سایبری و اتوماسیون فرآیند رباتیک برای ارائه راه حل های مالی پیشرفته تر و موثرتر و بهبود تجربه مشتری خود استفاده می کنند.

بخش بانکداری خرد بیشترین سهم درآمد را در بازار جهانی فین تک در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است

برخی از کاربردهای کلیدی فین تک عبارتند از بانکداری خرد، شرکت های معاملات سهام، بانکداری سرمایه گذاری، صندوق های پوشش ریسک و غیره. بخش بانکداری خرد بیشترین سهم درآمد را در بازار جهانی فین تک در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است. این مساله را می توان به دلیل ترجیح بیشتر بانکداری خرد به دلیل مزایای فراوان آن، از جمله ارائه چندین محصول مانند سپرده، بیمه، اوراق بهادار کارت اعتباری و سرمایه گذاری، در دسترس بودن گزینه های وام و امنیت ثروت و دارایی نسبت داد.

انتظار می رود بخش هوش مصنوعی نرخ رشد مرکب سالانه درآمد نسبتاً سریعتری را در طول دوره پیش بینی ثبت کند. به دلیل مزایای مختلف مانند دسترسی سریع و آسان به الگوریتم های بزرگ، تشخیص ریسک، عملکرد ایمن و موارد دیگر باعث استفاده بیشتر برای فناوری هوش مصنوعی خواهد بود.

انتظار می رود آمریکای شمالی در دوره پیش بینی شده رشد درآمد قابل توجهی را ثبت کند. افزایش استفاده از بسترهای تجارت الکترونیک و ترجیح بیشتر برای راه حل های پیشرفته تکنولوژیکی برای ارائه امنیت بیشتر به داده های مالی و سوابق کاربران برخی از عوامل اصلی رشد درآمد بازار در این منطقه است. همچنین برخی از بازیگران اصلی بازار عبارتند از مایکروسافت، پی تی ام، گوگل، آی بی ام، اینتل، و آمازون هستند.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha