۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
تسریع خروج کالاهای اساسی از بنادر کشور
معاون فنی گمرک ایران خبر داد

تسریع خروج کالاهای اساسی از بنادر کشور

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از سرعت گرفتن خروج کالاهای اساسی از بنادر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۶۵ هزارتن کالای اساسی پس از انجام تشریفات گمرکی، از بندر امام خمینی (ره) بارگیری و خارج می‌شود که این خروج کالا در ماه‌های اخیر، رکورد جدیدی برای ترخیص و خروج کالاهای اساسی محسوب می‌شود.

معاون فنی گمرک کشور افزود: علاوه بر کالاهای اساسی ترخیص شده بصورت کامل از گمرک امام خمینی (ره)، تشریفات گمرکی حدود ۶۱۰ هزار تن کالاهای اساسی و ضروری بصورت درصدی تا سقف ۹۰درصد انجام و خروج این کالاها نیز به مقاصد داخلی در کشور، از گمرک مربوطه ترخیص شده اند.

ارونقی گفت: هم‌اکنون موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور به بیش از ۴ و نیم میلیون تن می‌رسد که از این میزان کالاهای اساسی می‌توان به موجودی ۲۰۶ هزار تنی گندم؛ ۱ و نیم میلیون تن ذرت؛ ۸۵۱ هزار تن جو؛ ۸۴۴ هزار تن کنجاله سویا؛ ۱۸۸ هزار تن شکر؛ ۶۰۴ هزار تن روغن خام و ۳۰۶ هزار تن دانه‌های روغنی اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ فروند کشتی حاوی ۳۵۷ هزار تن کالای اساسی گندم، روغن، جو، ذرت، سویا، شکر و دانه‌های روغنی در حال تخلیه در بنادر بوده و ۲۸ فروند کشتی حاوی بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه منتظر هستند تا به پهلوگیری و تخلیۀ محموله‌های خود اقدام کنند.

ارونقی موجودی کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) را بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برشمرد و اعلام کرد: با درنظر گرفتن کالاهای اساسی موجود در بنادر، پای اسکله و منتظر در لنگرگاه، کل موجودی اقلام اساسی در بنادر کشور به بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.
 
 

کد خبر: ۱۰۴٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha