۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
سرمایه گذاری در صندوق‌های بورسی تسهیل و برخط می‌شود
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

سرمایه گذاری در صندوق‌های بورسی تسهیل و برخط می‌شود

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: دستورالعمل سرمایه گذاری برخط در صندوق‌های سرمایه گذاری تصویب شده و از هفته آینده از طریق نرم افزارهای مختلف این امکان در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار، میثم فدایی تاکید کرد: اغلب صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام طی سالها،؛ رشد بیش از شاخص کل داشته اند و سرمایه گذاری در آن‌ها بویژه برای کسانی که زمان کافی برای تحلیل بازار را ندارند توصیه می‌شود.

وی افزود: از هفته آینده در نرم افزارهای پرکاربرد تلفن همراه برای کاربران این امکان فراهم می‌شود که بتوانند در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنند.

فدایی گفت: در این نرم‌افزارها برای هر صندوق همه اطلاعات صندوق شامل ریسک و بازدهی و قیمت‌ها و عملکرد مدیریت آن نمایش داده می‌شود و افراد با احراز هویت سجام می‌توانند بدون نیاز به

مراجعه حضوری در صندوق سرمایه گذاری کنند و هر زمان که خواستند اقدام به ابطال واحدها و دریافت سرمایه خود کنند.

وی با اشاره به پشتوانه مالی صندوق‌ها و نظارت بر عملکرد ان‌ها در سازمان بورس افزود: صندوق‌های در سهام، دارایی‌های نقد شونده دارند و در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نیز بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه ذخیره سهام وجود دارد.

فدایی گفت بازدهی صندوق‌های سهامی متناسب با رشد شاخص کل بازار است و در بیشتر صندوق‌های درآمد ثابت نیز سود آن‌ها از سپرده‌های بانکی بالاتر بوده است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: صندوق‌های کالایی نیز که بیشتر بر اساس طلا هستند با قیمت سکه بهار آزادی تناسب دارند.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha