۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
پرداخت تسهیلات به خریداران فرش دستباف
رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد

پرداخت تسهیلات به خریداران فرش دستباف

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تسهیلات خرید فرش دستبافت پس از طی مراحل آزمایشی، به همه کارمندان پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، فرحناز رافع با اشاره به اینکه در اسفند پارسال توافق نامه‌ای بین مرکز ملی فرش، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خصوصی برای پرداخت وام به خریداران فرش دستباف امضا و قرار شد تا پایان اردیبهشت امسال اجرا شود، افزود: برای اجرای این طرح، ابتدا باید پلت فرمی طراحی می‌شد که طراحی آن طولانی شد و بعد از آن تامین بودجه طرح و روش پرداخت مبلغ تسهیلات مشخص می‌شد که ایجاد این بسترها برای اجرای طرح سخت بود.

وی گفت: در حوزه کسب و کارهای نوین، فضای مجازی و فروش فرش دستباف به صورت سنتی، متقاضیان خرید معتقدند حتما فرش را لمس کنند.

وی اضافه کرد: مدل اجرایی کردن و مدلی که مشاوره‌های تخصصی باید به این پلت فرم وصل شود تا یک نفر خرید کند این موارد موجب طولانی شدن طرح پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف شد.

خانم رافع افزود: اما هم اکنون نشان‌های برتر تجاری (برند) خوبی در این پلت فرم طراحی شده و ما با این شعار که هر روستا یک فروشگاه مجازی است برای هر تولیدکننده یک پلت فرم طراحی کردیم و برای هنر صنعت فرش توانستیم چندین کسب و کار نو پا (استارت آپ) راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید انجام شد و الان آماده است، اما باید نخست به صورت آزمایشی شروع کنیم افزود: بیمارستان حضرت رسول (ص) با ۱۲ هزار نفر کارکنان و سازمان اورژانس کشور و چند وزارتخانه مانند آموزش و پرورش به صورت آزمایشی انتخاب کرده ایم که فروش فرش دستبافت به کارکنان آن‌ها با نرخ سود ۴ درصد شروع خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: با بانک‌های دیگر نیز وارد مذاکره شدیم و الان چندین بانک اعلام آمادگی کرده اند که احتمالا نرخ سود تسهیلات آن‌ها ۱۸ درصد خواهد بود.

خانم رافع گفت: تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی برای متقاضیان سراسر کشور در نظر گرفته شده البته بانک ملت هم اعلام آمادگی کرده این تسهیلات را با سود ۴ درصد پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف یک کالای سرمایه‌ای است، افزود: فرش دستباف مانند طلا، زمین و خانه ارزش افزوده دارد.

خانم رافع گفت: اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرار بود همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستبافت از اول تا هفتم شهریور شروع شود که این نمایشگاه به دلیل شرایط کرونا برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد ...

وی افزود: اجرای این طرح بعد از مراحل آزمایشی حتما برای همه کارمندان درنظر گرفته خواهد شد و تولیدکنندگان و کسب و کارهای نوپای کوچک به آن وصل می‌شوند ضمن اینکه همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف طرح پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف به صورت ازمایشی شروع می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: اگر دولت جدید از این طرح حمایت کند همه کارمندان می‌توانند از دریافت تسهیلات خرید فرش دستبافت با نرخ ۴ درصد استفاده کنند در غیر این صورت با نرخ سود ۱۸ درصد برخی از بانک‌ها هماهنگ شده پرداخت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      سلام شرایط اقسا طی برای بازنشستههای تامین اجتماعی فراهم شود ممنونم.