۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهرها
سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب اعلام کرد

پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهرها

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه هفته آینده بازهم افزایش دما در کشور خواهیم داشت که البته به شدت ماه‌های گذشته نخواهد بود افزود: در حال حاضر زمان اوج مصرف آب و نیاز بالا به توزیع آب شرب گذشته است و باوجود کمبود بارش‌ها و مواجه شدن با قطعی‌های برق در بسیاری از تاسیسات شهری و روستایی، ما توانستیم کمترین میزان قطعی پیش بینی شده را در آب شرب داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی به دلیل کاهش بارندگی‌ها و میزان ذخایر آب‌های سطحی گفت: هم اکنون پایداری تامین آب شرب در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور برقرار است به جز مناطقی که در حال تعمیرات تاسیسات هستیم و یا به دلیل از دست دادن منابع، با تانکر آبرسانی می‌شود.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده ما در زمان اوج مصرف ۳۰۳ شهر دارای تنش آبی داشتیم که باید برای تامین آب پایدار در این شهرها سامانه‌های طراحی شده ساخته و به بهره برداری بر سد.

کشفی با اشاره به اینکه در زمان اوج مصرف چاه‌های اضطراری وارد مدار بهره برداری می‌شوند افزود: امسال به دلیل کاهش منابع سطحی میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha