۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
افزایش ۲۰ درصدی قیمت لبنیات در یزد/ رغبت دامداران کم شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لبنیات در یزد/ رغبت دامداران کم شده است

­یزد- فروزانی، رئیس اتحادیه لبنیات یزد، کمبود نهاده‌های دولتی را دلیل گرانی شیر بیان کرد و گفت: در صورت تداوم این وضعیت، گرانی محصولات لبنی ادامه خواهد داشت.

سید ضیا فروزانی در گفت‌وگو با بازار گفت: در یک ماه گذشته برخی اقلام لبنی از جمله پنیر، ماست و... به دلیل گران شدن شیر ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و بهتر است بگویم با گران شدن شیر، تمام محصولات لبنی دچار افزایش قیمت خواهند شد.

رئیس اتحادیه لبنیات یزد بیان کرد: به دلیل اینکه نهاده‌های دامی دولتی در اختیار دامداران گذاشته نمی‌شود، قیمت شیر برای دامداران به صرفه نیست و در صورت تداوم این روند، روز به روز شاهد گرانی محصولات لبنی به دلیل افزایش قیمت تمام شده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند با رساندن به موقع نهاده‌ها به دست دامداران از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری کند، افزود: تا زمانی که نهاده‌های دولتی به راحتی به دست دامدار نرسد، گرانی‌ها ادامه دارد و قطعأ با رسیدن به موقع محصولات، قیمت‌ها با ثبات خواهند شد.

فروزانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از نهاده‌های دامی ترخیص شده است و محصولات واقع در گمرک به سرعت در حال تخلیه می‌باشد و ان شاالله با پیش رفتن این روند، مشکلی برای دامداران به وجود نمی‌آید.

رئیس اتحادیه لبنیات یزد با صراحت گفت: در خصوص بهتر شدن وضعیت بازار لبنیات کاری از دست اتحادیه برنمی‌آید. لبنیات نیز از نیازها و خریدهای واجب مردم است که با هر قیمتی مجبور به خرید آن هستند پس لازم است دولت در این راستا همکاری لازم را داشته باشد.

وی ذکر کرد: تقاضای اتحادیه از دولت، فروش نهاده‌های ارزان به دامداران است تا آنها به دلیل به صرفه نبودن، مجبور به کشتن دام خود و فروش به کشتارگاه‌ها نباشند و بتوانند به تولید مواد لبنی ادامه دهند.

فروزانی در پایان گفت: ۱۵ درصد از دامداران به دلیل مشکلات دام‌های خود را کشتار کرده‌اند. از این رو، خواسته ما از دولت رسیدگی و همکاری بیشتر از هر لحاظ از جمله اعطای تسهیلات و رساندن به موقع نهاده‌های دامی و خوراک دام به دامداران می‌باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha