۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
واردات نفت هند کاهش یافت
در ماه ژوئیه؛

واردات نفت هند کاهش یافت

واردات نفت خام هند در ماه ژوئیه به کمترین مقدار در یک سال اخیر رسید.

به گزارش بازار به نقل از شانا، داده‌های مربوط به ورود نفتکش‌ها نشان داد واردات نفت خام هند در ماه ژوئیه کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته رسیده است.

واردات نفت خام این کشور به احتمال زیاد در ماه اوت دوباره افزایش می‌یابد، زیرا انتظار می‌رود فعالیت پالایشگاه‌ها پس از پایان عملیات تعمیر و نگهداری واحدها افزایش یابد.

واردات نفت خام هند در ماه ژوئیه ۱۲.۵ درصد کاهش یافته و به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم ۱۲.۸ درصد نسبت به پارسال بیشتر است.

دلیل کاهش واردات هند اجرای عملیات تعمیر و نگهداری واحدهای پالایشی و تعطیلی این واحدها به‌دلیل کاهش برآورد تقاضای سوخت در فصل بارندگی‌های فصلی این کشور بود.

این در حالی است که داده‌های دولتی که روز سه‌شنبه (دوم شهریورماه) منتشر شد، نشان داد واردات نفت هند در این ماه به حدود ۱۵ میلیون و ۲۰ هزار تن، یعنی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

داده‌های منابع تجاری شامل برخی محموله‌هایی است که در ماه ژوئیه می‌رسند و در ماه اوت تخلیه می‌شوند و به همین دلیل با داده‌های دولت متفاوت است.

سهم خاورمیانه در واردات نفت خام هند در ماه ژوئیه افزایش یافته و به ۶۴.۷ درصد رسیده است، این رقم در ماه ژوئن ۵۹ درصد بود.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha