۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
سمت و سوی جهانی فولاد به سوی توازن

سمت و سوی جهانی فولاد به سوی توازن

یک شرکت استرالیایی که غول سنگ آهن جهان است اعلام داشت که در سال جاری ممکن است محدودیت تولید فولاد چین تشدید شود و در نتیجه همین هشدار از سوی BHP سبب کاهش شدید قیمت سنگ آهن شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، یکی شرکت استرالیایی که غول سنگ آهن جهان است اعلام داشت که در سال جاری ممکن است محدودیت تولید فولاد چین تشدید شود و در نتیجه همین هشدار از سوی BHP سبب کاهش شدید قیمت سنگ آهن شد.

BHP در گزارشات خود اعلام داشت چشم انداز تولید فولاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بسیار کمتر است، قیمت سنگ آهن از زمان صعود به بالاترین قیمت در ماه مه به یک سوم سقوط کرده و در بورس سنگاپور به زیر ۱۵۰ دلار رسیده است.

 در بازار چین نیز قیمت سنگ آهن در معاملات آتی به پایین ترین قیمت از ماه نوامبر رسیده در واقع صنعت فولاد چین پس از تعهد این کشور به کاهش تولید در سال جاری به شدت تحت فشار است هدفی که در جهت جبران تولید پر رونق در اوایل سال ۲۰۲۱ مستلزم محدودیت های بزرگ در نیمه دوم سال است.

هم اکنون به شدت توجه سرمایه گذاران به محدودیت های تولید چین در نیمه دوم سال جاری است همچنین روند تقاضای این کشور بحرانی خواهد بود پکن بخشی دستورات و اقدامات را در جهت کنترل املاک که در واقع مصرف کننده اصلی فولاد است و به طور سنتی افزایش قیمت سنگ آهن دامن می زند پیش برده است.

بانک مشترک‌المنافع استرالیا نیز ابراز داشت : سیاست‌گذاران به شدت نگران  سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک در بخش دارایی ها هستند و چنانچه چین در جهت مقابله  با ضعف و نابسامانی اخیر در جهت سیاست های حامی رشد بیشتر گام بردارد ممکن است که بخش دارایی ها حذف گردد.

درکنار سازو کار تغییرات قیمت جهانی سنگ آهن وزارت صمت ایران نیز در این روزها تمهیداتی خردمندانه اندیشید و سیف الله امیری، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ابراز داشت: در پی قطعی های مکرر برق در ماه های قبل تولیدات کارخانه های فولادی با مشکلاتی مواجه شده بود و در نتیجه کارخانه های فولادی نمی توانستند محصولات خود را در بورس عرضه کنند.

در پی نامه نگاری های که تولید کنندگان با وزارتخانه داشتند، نتیجه ی نهایی این چنین شد که به تولیدکنندگان مهلتی یک ماهه داده شود تا محصولات که در گمرک باقی مانده است را مشکلات صادرات آن را برطرف نمایند و اقدام به صادرات نمایند تا بدینوسیله ضرر و زیان حاصله از نبود برق برای این تولید کنندگان جبران گردد و همچنین محصولات تولیدی خود را در بورس کالا نیز عرضه نمایند.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha