۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
۴۰ درصد بازار مرغ مازندران را از دست داده‌ایم
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

۴۰ درصد بازار مرغ مازندران را از دست داده‌ایم

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: صنعت مرغداری به دلیل تعطیلی تالارها و سالن های پذیرایی ۳۰ تا ۴۰ درصد بازارهای مصرف را از دست داده است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار میزان تولید و جوجه ریزی مرغ را در کشور را حدود ۱۱۵ میلیون قطعه و در مازندران ۱۲.۵ میلیون قطعه ذکر کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی تالارها و مراکز پذیرایی ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار مصرف را از دست داده ایم.

وی با اظهار اینکه مرغداران به رغم مشکلات فراوان و بالابودن قیمت جوجه های یکروزه مشغول تولید هستند، افزود: اگر مرغدار با قیمت مصوب مرغ را عرضه نکند با محدودیت هایی در جوجه ریزی مواجه می شود.

وی با تاکید براینکه دیواری کوتاه تر از مرغداران پیدا نمی شود، افزود: در گذشته وضعیت کنونی صنعت مرغداری را هشدار داده بودیم که متاسفانه توجه ای به این مسائل برای تنظیم و تعدیل قیمت جوجه های یکروزه نشده است.

حسن زاده یادآور شد: مرغدار با هزار گرفتاری و با قیمت بالا اقدام به تهیه جوجه می کند تا به تولید پایدار آسیب نرسد و باید امنیت خاطر را برای مرغداران فراهم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با آمدن وزیر جدید و ابلاغ سیاست های جامع، بتوانیم از ظرفیت های صنعت مرغداری که دارای ظرفیت صادارات ۱۵ درصدی است استفاده شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یادآور شد: سیاست های جدید وزارتخانه های تابعه باید در جهت اشتغالزایی، امنیت تولید، رفاه مصرف کننده و تولیدکننده باشد تا بتوانیم از ظرفیت صادراتی مرغ نیز بهره گیری کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه امروز به دلیل برخی سیاست ها، دغدغه التهاب قیمت مرغ را در بازار داریم و باید به این دغدغه ها پایان داد.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha