۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور در مرداد ۱۴۰۰

کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور در مرداد ۱۴۰۰

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور در مرداد نسبت به ماه گذشته (تیر ۱۴۰۰) خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رستمی با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت بیشتر برای ناوگان مسافری در تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه، گفت: در این مصوبه ابلاغ شد که تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری در همه مسیرها برای مدت ۶ روز کاهش می‌یابد.

وی افزود: این مصوبه در فرودگاه‌های کشور متناسب با تعداد مسافران و پروازهای برنامه‌ای اجرا شد، اما در هر فرودگاه نسبت به فرودگاه دیگر متفاوت بود.

رستمی گفت: فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور در تعطیلات ۵ روزه، کاهش ۲۷ درصدی نشست و برخاست و ۲۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافران را تجربه کرد.

رستمی همچنین اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که به طور معمول میزبان جمعیت بیشتری از مسافران نیز هست، با کاهش ۴۸ درصدی پروازها روبه‌رو بود.

وی گفت: در مدت مذکور فرودگاه اصفهان در هر دو بخش اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما ۳۵ درصد و فرودگاه شیراز نیز ۲۷ درصد در پروازها و ۲۹ درصد در تعداد مسافران کاهش داشت.

به گفته وی فرودگاه‌های شمال کشور نیز از این قائده مستثنی نبوده و با رعایت ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دادند به طوری که فرودگاه رشت ۲۶ درصد در پروازها و ۳۳ درصد در مسافران، فرودگاه ساری نیز ۳۸ درصد در تعداد نشست و برخاست هواپیما و ۵۰ درصد در میزان اعزام و پذیرش مسافران، کاهش را تجربه کردند.

رستمی در ادامه اشاره‌ای هم به فرودگاه‌های جنوب کشور کرد و گفت: طی این ایام فرودگاه اهواز ۳۴ درصد، بندرعباس ۲۲ درصد، لامرد ۵۰ و لارستان ۲۸ درصد کاهش را در نشست و برخاست هواپیما رقم زدند.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha