۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
رهبر انقلاب هیچگاه با واردات واکسن مخالف نبودند
نماینده مرم تربت حیدریه در مجلس:

رهبر انقلاب هیچگاه با واردات واکسن مخالف نبودند

نماینده مرم تربت حیدریه با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره بر تامین نیازهای مردم در حوزه درمان کرونا تاکید کردند، گفت: اگر دولت دوازدهم به وظایف خود عمل می کرد، شاهد وضعیت کنونی بیماری کرونا نبودیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: برخی از رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور و داخل علت افزایش آمار فوتی بر اثر کرونا را وارد نکردن واکسن در زمان خودش عنوان می کنند و این موضوع را به نحوی به نظام، حاکمیت و رهبر معظم انقلاب نسبت می دهند.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس یازدهم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نه تنها هیچگاه به عدم واردات و تامین واکسن اشاره ای نکردند، بلکه ضمن حمایت از ساخت واکسن داخلی، همواره بر تامین نیازهای مردم در حوزه درمان کرونا تاکید کردند. ایشان همچنین اجازه تخصیص یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی، برای مبارزه با کرونا را دادند. براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون بیش از ۹۰ درصد این مبلغ تخصیص یافته است. همچنین در بودجه ۱۴۰۰ نیز علاوه بر افزایش بی نظیر بودجه بخش درمان، ۲۵ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۴ برای تامین نیازهای حوزه درمان از جمله مبارزه با کرونا تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: امروز از سازمان هدفمندی یارانه ها نیز سوال کردم تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سه مرحله به همراه ۱۷۰ میلیون یورو در اختیار بانک مرکزی برای تامین واکسن کرونا قرار گرفته است. هر واکسن کرونا بین ۶ الی ۹ دلار قیمت دارد، از این رو اگر دولت دوازدهم به وظایف خود در آن زمان عمل می کرد، اکنون باید یکصد میلیون دوز واکسن وارد کشور می شد، با وجود اینکه کل واکسن های وارد شده به کشور در دولت دوازدهم یک بیستم این مقدار هم نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: بنابراین کسانی باید پاسخگوی وضعیت امروز کنترل بیماری در کشور باشند که بودجه طرح شهید سلیمانی را محدود کرده و عملاً اجرای این طرح در شهرهای بزرگ مانند تهران تعطیل شد. همچنین محدودسازی جاده ها و منع رفت و آمد و قرطینه را به درستی اجرا نکرده و ایمنی گله ای را توصیه می کردند، همچنین با محدودسازی سفرها مخالف بودند، از این رو باید تاکید کنم آن چیزی را که در رسانه های بیگانه تبلیغ می شود، حقیقت نداشته و از رئیس جلسه می خواهم این موضوع را برای افکار عمومی توضیح دهند.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha