۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
قیمت تمام اقلام مورد نیاز رستوران داران افزایش یافته است
رئیس اتحادیه رستوران داران:

قیمت تمام اقلام مورد نیاز رستوران داران افزایش یافته است

رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس تهران گفت: قیمت همه اقلام مورد نیاز رستوران داران افزایش یافته به نحوی که یک پرس زرشک پلو با مرغ از ۴۶ هزار تومان در ماه گذشته به ۵۹ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، سید علی اصغر میرابراهیمی در خصوص گرانی اخیر غذای رستوران‌های تهران با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت یک پرس زرشک پلو با مرغ افزود: ماه قبل برنج را کیلویی ۳۷ هزار تومان می‌خریدیم، اما امروز همان برنج کیلویی ۴۴ هزار تومان شده است. برای پخت یک پرس زرشک پلو از مرغ کیلویی ۲۹ هزار تومان استفاده می‌کردیم که در هفته جاری به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس تهران با بیان این مطالب در علل افزایش نرخ غذاهای مورد عرضه در رستوران‌ها گفت: همچنین قیمت آب، برق، اجاره بهای رستوران، حقوق کارگر و افزایش قیمت ۳۵ درصدی روغن توسط کارخانه‌های تولیدکننده از جمله دلایل افزایش قیمت یک پرس غذا در رستوران‌های سطح شهر است.

وی اضافه کرد: یک پرس زرشک پلو با مرغ قیمت مصوبی ندارد، اما نظارت می‌کنیم که افزایش قیمت‌ها خارج از عرف و دور از قیمت‌های بازار نباشد. همه این موارد باعث شده که یک پرس زرشک پلو با مرغ در یک ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha