۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
استقراض ۵ میلیارد دلاری، کمر دولت آتی و آینده ایران را می شکند/ به زعم دولت، مجلس در قعر امور است
منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم:

استقراض ۵ میلیارد دلاری، کمر دولت آتی و آینده ایران را می شکند/ به زعم دولت، مجلس در قعر امور است

اردبیل - منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم گفت: دولت با واگذاری اوراق مشارکت به پیمانکاران و اخذ وام خارجی، کمر دولت آتی و آینده این ملت می شکند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود عباس زاده مشکینی منتخب مردم مشکین شهر برای مجلس یازدهم در مطلبی که در اینستاگرام منتشر کرد درباره موضوع اخذ وام ۵ میلیارد دلاری دولت از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با کرونا، این اقدام دولت را برخلاف مصالح کشور عنوان کرد و گفت: دولت با واگذاری اوراق مشارکت به پیمانکاران (آینده فروشی) در واقع دولت های بعد از خود را گرفتار بدهی کرده و با اخذ وام خارجی، کمر دولت آتی و آینده این ملت می شکند.

عباس زاده در این مطلب آورده است؛ بر اساس اخبار منتشره، دولت در نظر دارد به بهانه کاهش قیمت نفت و هزینه های ناشی از کرونا، مبلغ ۵ میلیارد دلار از صندوق بین‌المللی پول استقراض نماید. این در حالی است که اقدام دولت بدون اخذ مصوبه مجلس خلاف قانون اساسی است.

منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم در ادامه آورده است: بر اساس اصل ۸۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گرفتن و دادن وام یا کمک های بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد.

عباس زاده با بیان اینکه به زعم دولت، مجلس در قعر امور است نوشته است: دولت محترم با واگذاری اوراق مشارکت به پیمانکاران (آینده فروشی) در واقع دولت های بعد از خود را گرفتار بدهی نموده و می‌نماید حال با این تصمیم یعنی اخذ وام خارجی (به شرط تحقق) کمر دولت آتی و آینده این ملت می شکند.   شاید زعم دولت محترم این باشد، مجلس فعلی، که در واپسین ماهها و هفته‌های آن قرار داریم در قعر امور است و شاید به جای کلیت آن، یک نفر از هیئت رئیسه تصمیم می گیرد.

وی در پابان نیز نوشته است: به عنوان منتخب مردم مشکین شهر برای مجلس یازدهم، به رئیس‌جمهور محترم پیشنهاد می کنم به هیچ وجه بدون اخذ مصوبه مجلس قدم در راه استقراض خارجی نگذارد و اصل مصرح قانون اساسی را نقض نکند والا از همین آغازین روزهای افتتاح مجلس یازدهم با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۱۰٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha