حمایت از تولید باید به دغدغه اصلی همگان تبدیل شود
رئیس اتاق کرمان:

حمایت از تولید باید به دغدغه اصلی همگان تبدیل شود

رئیس اتاق کرمان با اشاره به موفقیت تولید در کمک به پایداری اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریم، بر لزوم حمایت از تولید و تبدیل شدن این حمایت به یک دغدغه اصلی تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق کرمان گفت: در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی بر کشور تحمیل شده، تولید توانسته اقتصاد کشور را سرپا نگه دارد و برای حراست از تولید، باید توجه به حوزه مولد جزو دغدغه‌های اصلی همگان باشد.

سید مهدی طبیب‌زاده در شصت و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مصادیق پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها در حوزه‌های راه و شهرسازی و بانکی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان در دست اجراست که برخی از پروژه‌ها، دارای اولویت هستند و فهرستی از آنها و قوانین مزاحم، تهیه و با دستگاه‌های مربوط نیز جلساتی برای تسریع در اجرای آن طرح‌ها برگزار شده است.

 او با اشاره به رتبه نامناسب فضای کسب‌وکار استان کرمان در کشور، از قوانین مزاحم بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای به‌عنوان مهم‌ترین عوامل عدم تحقق سرمایه‌گذاری یاد کرد و ادامه داد: نتایج حاصل از تحقیق در خصوص عوامل مؤثر بر فضای کسب‌وکار به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور ارائه خواهد شد که در صورت تحقق نتیجه، ۷۰ درصد از مشکلات فضای کسب‌وکار برطرف می‌شوند.

طبیب زاده، فقدان اطلاعات و داده‌های آینده‌نگر را یکی از معضل‌های موجود در واحدهای تولیدی و دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: برای حل این مشکل نیاز به پایگاه جامع اطلاعاتی است.

 در این نشست همچنین استاندار کرمان گفت: باید با تغییر رویکرد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، شناسایی و مجوزهای لازم گرفته شوند و در اختیار متقاضیان قرار بگیرند.

علی زینی وند افزود: در اتاق کرمان اقدامات خوبی برای تسهیل و تحقق سرمایه‌گذاری در حال انجام است و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری به‌صورت پایه‌ای بررسی شده‌اند و به همین دلیل نتایج حاصل از تحقیق و پژوهش‌های اتاق کرمان در سطح ملی نیز قابل‌طرح است.

 وی با اشاره به اینکه برخی قوانین بانکی، واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری را زمین‌گیر کرده‌اند، بر اصلاح قوانین مزاحم تأکید و بیان کرد: باید در کنار منابع بانکی، راه‌های دیگری همچون بازار سرمایه برای تأمین مالی و نقدینگی طرح‌ها دیده شوند.

در ادامه این نشست، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز خاطرنشان کرد: برخی مشکلات بانکی ناشی از قوانین بانک مرکزی است و به همین دلیل بایستی ساختارها اصلاح شوند.

محمدرضا پورابراهیمی، افزود: یک سری از تصمیمات باید در سطح استان گرفته شود و نیاز است فهرستی از مشکلات استان تهیه و قبل از جلسات رأی اعتماد، از وزرای پیشنهادی خواسته شود تا برنامه‌هایشان را برای حل آنها ارائه دهند.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تیم اقتصادی دولت با مجلس همکاری خوبی داشته باشند و در نیمه دوم سال جاری شاهد تحول در اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به نقش شورای گفت‌وگو برای تغییر در ساختارهای اقتصادی گفت: یکی از مطالبات جدی ما افزایش اختیارات استان‌ها است تا بروکراسی‌های اداری کاهش یابد و بتوانیم با منابع داخلی فقر را از استان ریشه‌کن کنیم.

در این نشست برخی موانع در حوزه‌های راه و شهرسازی و مسائل بانکی از سوی فعالان اقتصادی مطرح و راه‌های مانع زدایی و حمایت از آنها بررسی شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha