۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
خودکفایی در تولید دارو در صدر برنامه های «عین اللهی» است
نماینده مردم فومن در مجلس:

خودکفایی در تولید دارو در صدر برنامه های «عین اللهی» است

نماینده مردم فومن در مجلس توجه به خودکفایی در تولید دارو، تجهیزات پزشکی و توزیع عادلانه پزشک در مناطق محروم را از محورهای برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی فر در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی، گفت: عین اللهی دارای شخصیتی انقلابی با روحیه جهادی و فرهنگی بسیجی است؛ همچنین وی دارای سوابق روشن، درخشان و صلاحیت علمی و حرفه ای است و سوابق گذشته ایشان نشان از تفکر توسعه ای دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم اظهار کرد: بسیاری از دانشکده های پزشکی واقع در استان ها در زمان مسئولیت وزیر پیشنهادی بهداشت شکل گرفته که سبب ارتقای جایگاه بهداشت و درمان شده است.

وی افزود: ۹۱ درصد برنامه های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تطابق دارد که بیانگر اشراف به حوزه بهداشت و درمان است؛ اولویت دادن به مسائل مرتبط با سلامت مردم و مقابله با کووید ۱۹ از مهمترین محورهای برنامه های عین اللهی محسوب می شود. متاسفانه مردم به خاطر کرونا، صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده اند، لذا واکسیناسیون رایگان و تسریع در این امر در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم دارای اهمیت است.

بهروزی فر ادامه داد: در برنامه های وزیر پیشنهادی، توجه به دو شیوه لاک داون و واکسیناسیون با توجه به تجربه های تلخ سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: گرانی داروهای خاص و نقش بیمه ها در این رابطه از مطالبات مردم به شمار می رود که عین اللهی در برنامه هایش به آن توجه کرده و تاکید جدی بر پوشش سراسری بیمه سلامت داشته است.  

وی گفت: توجه به خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی؛ توجه به ایجاد رضایتمندی در نیروهای انسانی کارآمد و ارتقای نظام مراقبت های بهداشتی و همچنین توزیع عادلانه پزشک متخصص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی دولت جدید است.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha