۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
دلار ۲۷۵۰۰ تومان؛ سکه ۱۲ میلیون را رد کرد| ادامه سیاست گرانی ارز توسط بانک مرکزی!
«بازار» گزارش می دهد

دلار ۲۷۵۰۰ تومان؛ سکه ۱۲ میلیون را رد کرد| ادامه سیاست گرانی ارز توسط بانک مرکزی!

با بازگشایی بازار پس از تعطیلات ۶ روزه کرونایی، قیمت ارز و سکه روندی صعودی به خود گرفت تا جایی که دلار آزاد به ۲۷ هزار ۵۰۰ تومان و سکه در کانال ۱۲ میلیون جای گرفت.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: تاثیرحضور طالبان درافغانستان که به آشفتگی بازر ارز درهرات انجامیده است، همراه با عدم استقرار تیم اقتصادی و وزرای دولت جدید و همچنین افزایش میزان تقاضا برای خرید ارز موجب شده است تا قیمت این کالا در بازار غیر منطقی به صورت هیجانی افزایش یابد.

البته خیلی از اقتصاددانان رویه غلط سیاست گذاری های بانک مرکزی چون افزایش قیمت ارز در صرافی ها را باعث افزایش قیمت ارز در بازار عنوان می کنند و معتقدند مدیریت ضعیف ارزی مدیران روحانی در بانک مرکزی سیگنال گرانی قیمت ها را به بازار آزاد می دهد.

کمیجانی رئیس فعلی بانک مرکزی به جای مدیریت نرخ ارز در بازار موافق رها سازی این بازارمهم است

سیاست گذاری های بانک مرکزی ارز را گران کرد!
آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی و بازار در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره علت رشد قیمت ها در بازار سکه و ارز گفت: تا زمانی که سیاست گذاریهای بانک مرکزی در مدیریت نرخ و عرضه ارز به بازار تغییر نکند قیمت ها در این بازار با نوسان و رشد قیمت همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکبر کمیجانی،  رئیس فعلی بانک مرکزی به جای مدیریت نرخ ارز موافق رها سازی بازار است، گفت: مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر باید وزرای پیشنهادی دولت را تائید و مشخص کنند، زیرا معرفی رئیس کل بانک مرکزی توسط هئیت دولت انجام و انتخاب می شود در چنین شرایطی تا هئیت دولت تشکیل نشود نمی توان رئیس کل جدید بانک مرکزی را انتخاب کرد.

وی افزود: با معرفی رئیس کل جدید، این احتمال وجود دارد که سیاست گذاری های ارزی در کشور رویه دیگری به خود گیرد چرا که هر اندازه آشفتگی در بازار ارز ایجاد شود و قیمت ها روند صعودی به خود گیرند به ضرر مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود.

بانک مرکزی قیمت ارز را در صرافی ملی افزایش داده است، این افزایش قیمت تاثیر خود را بررشد قیمت ها در بازارآزاد به جای گذاشته است. البته چنین سیاست نادرستی متاسفانه دردولت گذشته مرسوم بوده است و تا زمانی که مدیران این بانک تغییر نکنند این سیاست همچنان ادامه دارد

افزایش قیمت ارز به زیان مردم است دولت باید بازار ارز را مدیریت کند
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی قیمت ارز را در صرافی ملی افزایش داده است، این افزایش قیمت تاثیر خود را بر رشد قیمت ها در بازارآزاد ارز به جای گذاشته است. البته چنین سیاست نادرستی متاسفانه در دولت گذشته مرسوم بوده است و تا زمانی که مدیران این بانک تغییر نکنند این سیاست همچنان ادامه دارد.

بغزیان با بیان اینکه بانک مرکزی به جای مدیریت نرخ ارز در شرایطی که تقاضا برای خرید این کالا در بازار بالاست قیمت ارز را در تابلو صرافی ها بالا می برد افزود: چنین سیاست غلطی باعث شده است تا قیمت ها در بازار ارز به زیان مردم افزایش یابد.

بنا به این گزارش، قیمت دلار و یورو در صرافی ملی و بازار آزاد امروز یکشنبه اعلام شد. بر این اساس قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی نسبت به روزهای گذشته با افزایش قیمت همراه بودند.

 افزایش قیمت ارز در بازار قیمت سکه و طلا را نیز در بازار  افزایشی کرد. طوری که  قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز با ۲۲۵,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲,۰۳۹,۰۰۰ رسید 

دلار آزاد ۲۷ هزار ۵۰۰ و یورو ۳۲ هزار ۱۴۵ تومان شد
قیمت دلار امروز برای فروش در صرافی ملی ۲۵ هزار و ۶۵۵ تومان تعیین شد. این افزایش قیمت باعث شد تا قیمت دلار در بازار آزاد برای فروش به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و نرخ خرید دلار نیز در این بازار به ۲۷ هزار و ۳۸۰ شود.  همچنین قیمت یورو در صرافی ملی برای فروش ۳۰ هزار و ۷۶۰ تومان و برای خرید ۳۰ هزار و ۱۵۱ تومان تعیین شده است.

علاوه بر این قیمت فروش یورو در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۱۴۵ تومان و قیمت خرید یورو ۳۱ هزار و ۹۹۵ تومان ارزش گذاری شده است.

با افزایش قیمت ارز در بازار قیمت سکه و طلا نیز افزایشی شد. طوری که  قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز با ۲۲۵,۰۰۰ تومان افزایش به ۱۲,۰۳۹,۰۰۰ رسید.

همچنین قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد امروز با ۱۵۴,۰۰۰ تومان افزایش ۱۱,۴۰۲,۰۰۰ معامله شد.

علاوه بر این قیمت نیم سکه در بازار آزاد نیز امروز با ۱۰۰,۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۲۰۰,۰۰۰ و قیمت ربع سکه هم با ۲۲,۰۰۰ تومان افزایش، ۳,۹۲۲,۰۰۰ رقم خورد.

همچنین علاوه بر افزایش نرخ ارز و سکه در بازار امروز قیمت طلا نیز روندی صعودی به خود گرفت، طوری که قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد با ۱۰,۶۰۰ تومان افزایش به ۱,۱۵۷,۱۰۰ رسید.

بنا به این گزارش، کارشناسان می گویند تا زمان استقرار کامل هئیت دولت و معرفی رئیس کل جدید بانک مرکزی، آشفتگی ها در بازار ارز همچنان ادامه دارد و این افزایش قیمت ها که بخشی هیجانی و بخش دیگر به دلیل رشد قیمت ها در صرافی هاست به احتمال زیاد با تغییر مدیریت ها متحول می شود، اما معلوم نیست بازار به کدام سو برود.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha