۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
امسال؛ اجرای ۵ هزار هکتار طرح هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری
مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین اعلام کرد

امسال؛ اجرای ۵ هزار هکتار طرح هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری

عباسی، مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین اعلام کرد: امسال برای اجرای پنج هزار هکتار طرح پایلوت هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی با بیان این مطلب گفت: این طرح پایلوت در صورت تامین اعتبار در استان‌هایی همچون گلستان، اردبیل، قزوین، فارس و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

عباسی افزود: هوشمندسازی در ارتقای کیفی سامانه‌های نوین آبیاری موثر است و بهره‌وری سامانه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی، بومی‌سازی تکنولوژی‌های مربوط به هوشمندسازی را از دیگر برنامه‌های معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا قصد داریم طرح‌های الگویی اجرا کنیم تا تکنولوژی‌های مناسب برای هر یک از سامانه‌های نوین آبیاری را در مناطق مختلف با توجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی شناسایی و به کشاورزان و شرکت‌های خصوصی پیشنهاد دهیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری، دخالت انسان در بهره‌برداری از سامانه‌ها کم و به ابزار، سنسورها و تجهیزات داخل مزرعه منتقل می‌شود.

وی با بیان این که هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون به صورت خودجوش در برخی از اراضی کشاورزی از سوی بهره‌برداران اجرا شده است، گفت: بهره‌برداران با توجه به مزایای سامانه‌های هوشمند آبیاری، آن را اجرا کرده‌اند.

عباسی ادامه داد: بعضی از پایلوت‌ها نیز تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی به منظور توسعه تکنولوژی‌های هوشمندسازی با توافق بهره‌برداران در اراضی کشاورزی اجرا شده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha