۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کمک های دولتی برای اجرای طرح های توسعه ای مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد
استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک های دولتی برای اجرای طرح های توسعه ای مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از کمک بخش دولتی برای برای اجرای طرح های توسعه ای مجتمع کاشی و سرامیک فرزادخبر داد و گفت: مصوبات ستاد تسهیل، الزام آور و برای دستگاه های اجرایی لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری عصر جمعه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند که در راستای اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت گرفت، اظهار کرد: تکلیف ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات از مسیر تولید است.

وی ادامه داد: مجموعه های تولیدی مثل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را فراهم آورده اند، شرایطی را مهیا کرده اند که بیش از هزار خانوار از این محل ارتزاق می کنند.

به گفته وی؛ هر کدام از طرح های توسعه این کارخانه که راه اندازی شوند، اشتغال زیادی ایجاد می کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: واحدهای تولیدی این چنینی که بر پایه منابع موجود در استان شکل می گیرند، جدای از اشتغالی که ایجاد می کنند، در توسعه خراسان جنوبی نیز نقش دارند.

ملانوری ادامه داد: رونق بازار، توسعه فعالیت های تجاری و رشد اقتصادی استان و کشور از دیگر پیامدهای این واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به این که ما یکی از محورهای توسعه استان را بر پایه معادن و ذخایر معدنی گذاشته ایم، گفت: صنعت کاشی، کاغذ کلسینه و دیگر محصولات تولیدی این مجموعه، هر کدام برپایه مواد معدنی موجود در استان است.

به گفته وی؛ حسن چنین سرمایه گذاری هایی این است که ضمن ایجاد اشتغال و  بهره برداری از ذخایر معدنی، از خام فروشی آنها جلوگیری کرده و ارزش افزوده به همراه دارند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک از صنایع بزرگ به شمار می روند، اظهار داشت: چنین واحدهای تولیدی می توانند آوازه استان را بلند کنند،لذا ما وظیفه داریم به توسعه آنها کمک کنیم.

ملانوری با بیان این که دست و پیشانی فعالان عرصه تولید را باید ببوسیم، گفت: این افراد وقت، توان و سرمایه خود را در راستای توسعه استان هزینه می کنند و مهمتر این که درآمد های ناشی از تولید خود را نیز در همین جا هزینه می نمایند.

وی با اشاره به بضاعت اندک دولت، خاطر نشان کرد: ما باید در قالب مدیریت بومی و محلی مشکلات واحدهای تولیدی استان را حل کنیم.

در این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی همراه بود، مواردی همچون معافیت مالیاتی و اختصاص زمین برای اجرای طرح های توسعه ای مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی را نیز به همراه داشت.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha