۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
احتمال تداوم سیر صعودی قیمت ارز؛ دولت سیزدهم چاره اندیشی کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

احتمال تداوم سیر صعودی قیمت ارز؛ دولت سیزدهم چاره اندیشی کند

سمنان- طباطبایی، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به رشد قیمت ارز در ابتدای دولت سیزدهم، گفت: به نظر می‌رسد سیر صعودی قیمت دلار و ارز در این هفته نیز ادامه داشته باشد که در دراز مدت به نفع اقتصاد نیست.

سید رضا طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دولت سیزدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که شاهد رشد نرخ ارز هستیم، بیان کرد: نرخ ارز در این روزها دچار نوسانات زیادی شده و حالا در آخرین روزهای مرداد ماه ۱۴۰۰ روند صعودی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه احتمال دارد این روند صعودی کماکان ادامه داشته باشد، بیان کرد: تیم اقتصادی دولت باید هر چه زودتر تشکیل جلسه داده و فوراً به موضوع ارزها ورود کنند چرا که این روند صعودی در دراز مدت آثار نامطلوبی دارد که یکی از آنها افزایش قیمت تمام شده تولید است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت در زمینه ارز به خصوص قیمت دلار باید سیاستی را پیشه کند که شاهد افت قیمت دلار به زیر ۱۸ هزار تومان باشیم، گفت: در هفته آخر مرداد ماه قیمت دلار از ۲۴ هزار تومان نیز فراتر رفت و این نشان می دهد که کار تیم اقتصادی دولت در این زمینه دشوار است.

دولت در زمینه ارز به خصوص قیمت دلار باید سیاستی را پیشه کند که شاهد افت قیمت دلار به زیر ۱۸ هزار تومان باشیم

طباطبایی با بیان اینکه یکی از آفت های افزایش قیمت دلار این است که سرمایه های مردم به سمت آن سرازیر می شود، گفت: وقتی بورس بازدهی کافی نداشته باشد، بازار دیگر سرمایه گذاری ها داغ می شود از سوی دیگر باید دقت داشت که افزایش نجومی قیمت خانه و حتی خودرو سبب شده تا قشر متوسط که نهایت سرمایه گذاری شان زیر ۱۰۰ میلیون تومان است نمی توانند به این دو بازار ورود کنند در نتیجه بازار پیش رویشان دلار و ارز و سکه و بیت کوین و ... می شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت عجله نکند به دلیل سوددهی کاذبی که دلار دارد، سرمایه های مردمی به سمت دلار می شود، گفت: این موضوع باعث می شود تا پول ها به عبارت دیگر نقدینگی مردم به سمت تولید حرکت نکند حال آنکه کاهش قیمت دلار سبب خواهد شد تا مردم بازار آن را جذاب نپنداشته و سرمایه هایشان را به سمت بورس و تولید سوق دهند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کاهش قیمت نهایی تولید و سرازیر شدن سرمایه نقدینگی مردم به سمت تولید دو رکن اصلی در اقتصاد موفق است، تاکید داشت: فعلا برنامه مدونی از سوی وزرای اقتصادی دولت در این زمینه دیده نشده اما باید به دولت زمان داد و دید که چه اقداماتی در این زمینه خواهند کرد.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha