۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
نگاهی به محصول پر فروش دومین خودروساز ژاپنی| چرا هوندا سیویک در دنیا محبوب است؟
«بازار» بررسی کرد

نگاهی به محصول پر فروش دومین خودروساز ژاپنی| چرا هوندا سیویک در دنیا محبوب است؟

هوندا به عنوان دومین خودروساز بزرگ ژاپنی، سیویک ۲۰۲۲ را با طراحی جدید و پیشرانه بهبود یافته برای افزاش محبوبیت و فروش بیشتر به بازار عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: سیویک یکی از محصولات پر فروش شرکت خودروسازی هوندا است. این خودرو از سال ۱۹۷۲ میلادی تا کنون روی خط تولید هوندا قرار دارد که در این مدت ۱۱ نسل از آن روانه بازار شده است. سیویک جز معدود خودروهای پر تیراژ در دنیا محسوب می‌شود که از ۱۹۷۲ تا کنون بیش از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از آن فروخته شده است. هوندا به عنوان دومین خودروساز بزرگ ژاپن به تازگی نسل یازدهم سیویک را در مدت کوتاهی عرضه بازار کرده است. نسل یازدهم بر خلاف نسل‌های پیشین، عمده تغییرات را در طراحی به خود گرفته و قوای فنی آن دستخوش تغییر قرار نگرفته است. اما باید ذکرد کرد که راندمان قوای فنی نسبت به نسل دهم با بهبود عملکرد همراه بوده است.

هوندا برای افزایش فروش این خودرو باکیفیت و کم استهلاک در بازار آمریکا سعی کرده مشی خط طراحی را به سمت ظاهری زیبا و البته جوان پسند هدایت کند. طراحان خودرو معتقد هستند، سیویک نسل یازدهم برخلاف سایر نسل‌ها شیک‌تر و زیباتر و البته کارآمدتر خواهد بود. در این گزارش به بررسی کلی این خودرو خواهیم پرداخت.

نگاهی به محصول پر فروش دومین خودروساز ژاپنی| چرا هوندا سیویک در دنیا محبوب است؟

هوندا سیویک نسل یازدهم شباهت طراحی به فولکس واگن جتا و محصولات کادیلاک دارد 

سامورایی خشن‌تر می‌شود
شرکت خودروسازی هوندا در نسل یازدهم سیویک سعی کرده چهره‌ای کاملا متفاوت و به روز برای رقابت با خودروسازان اروپایی طراحی و تولید کند. این خودرو سدان سایز کوچک دیگر طراحی شلوغی و فرم‌پردازی با خطوط پیچیده و آزاردهنده در ظاهر خود ندارد. سیویک ۲۰۲۲ دارای طراحی مینیمال و پخته‌تر بوده که بیشترین المان‌های زیبایی در آن رعایت شده است. از نکاتی که در زیباتر شدن سیویک تاثیرگذار بوده، می‌توان به ارتفاع کمتر و در نتیجه سطح شیشه کمتر نسبت به بدنه و عرض‌ بیشتر خودرو اشاره کرد. طراحان ژاپنی سعی کردند که بهترین تناسبات را در کنار فاکتورهای زیبایی برای سیویک ایجاد کنند که چهره جذاب‌تر برای آن به نمایش بگذارد. المان‌های که شاید برخلاف سایر خودروسازان دیگر، غیرمتعارف نبوده و حس زیبایی خاصی را برای این سدان سایز کوچک به ارمغان آورده است. نکته قابل توجه در تولید این خودرو، شباهت ظاهری سیویک به فولکس واگن جتا است، به نوعی می‌توان گفت هوندا از رقیب سرسخت آلمانی خود الگو برداری کرده است. هرچند برخی از خطوط و طرح‌های بدنه سیویک شباهتی خاص به کادیلاک نیز دارد.

نگاهی به محصول پر فروش دومین خودروساز ژاپنی| چرا هوندا سیویک در دنیا محبوب است؟

سیویک ۲۰۲۲ دارای کابین با کیفیت و مجهز به نسل جدید صندلی برای بهبود راحتی و ایمنی سرنشینان است

کیفیت و آسایش فاکتور طراحی کابین
به همان میزان که هوندا در طراحی ظاهر این خودرو سنت شکنی کرده است. این خودروساز ژاپنی برای طراحی کابین سیویک از همان خط مشی مینیمال استفاده کرده است. در کنار طراحی ساده اما به روز، کیفیت بالای مواداولیه، قطعات فلزی براق، سطوح نرم و مقاوم در برابر لک و اثر انگشت در بهبود نمای کلی کابین تاثیرگذار بوده است. یکی از نکات مهم کابین هوندا سیویک جدید، تعبیه دریچه‌های هوا سیستم تهویه مطبوع با ظاهری متفاوت است. زیرا تاکنون چنین طراحی مشبک مشابه لونه زنبوی و به فرم مستطیل شکل در هیچ خودروی دیده نمی‌شود. پشت آمپر دیجیتالی به ابعاد ۷ اینچ با صفحه نمایشگر لمسی به صورت استاندارد در کنسول میانی کابین قرار گرفته است. این ویژگی منجربه ایجاد فضای مدرن برای سفرهای طولانی شده است. از دیگر تغییرات ویژه در کابین سیویک جدید می‌توان به استفاده از پلاستیک نرم و منعطف در قسمت بالای داشبورد و طراحی کاملا جدید صندلی‌های جلو و ردیف عقب اشاره کرد.

بر اساس آنچه که شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده است، برای افزایش ایمنی و آسایش سرنشیان صندلی‌های نوین با طرح جدید تولید کرده که بدن سرنشین را به صورت کامل پوشش می‌دهد. این ویژگی سبب شده که در زمان رانندگی محل قرارگیری راننده نسبت به فرمان در سطح بالاتری باشد. دوخت باکیفیت و استفاده از چرم تاکید ویژه‌ی بر ارتقای کیفیت سیویک جدید دارند. غربیلک فرمان نیز به صورت کامل بازطراحی شده که با قرارگیری دو پدال شیفتر به رنگ مشکی در پشت آن رانندگی با سیویک جدید را جذاب می‌کند.

گفتنی است که افزایش ۳۵ میلی‌متری فاصله محور و عرض خودرو سبب شده تا کابین با فضای بیشتری نسبت به نسل‌های قبل همراه باشد. هرچند که این موضوع سبب شده تا مشتریان چندان متوجه تفاوت چندان سیویک ۲۰۲۲ با ۲۰۲۱ نشوند. هوندا برای افزایش جلب نظر مشتریان و آسایش بیشتر سرنشینان آپشن‌های از جمله؛ سیستم صوتی Bose، صندلی‌های چرمی سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، سیستم گرم‌کن صندلی‌ها، سیستم پایش نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم هشدار انحراف از مسیر و کروز کنترل هوشمند، نمایشگر ۹ اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو را برای سیویک ۲۰۲۲ تعبیه کرده است.

نگاهی به محصول پر فروش دومین خودروساز ژاپنی| چرا هوندا سیویک در دنیا محبوب است؟

سیویک ۲۰۲۲ مجهز به دو پیشرانه چهارسیلندر دولیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربوشارژ است، هوندا قصد دارد برای سیویک ۲۰۲۲ نسخه مجهز به گیربکس دستی را ارائه بازار نکند

قوای فنی بهبود یافته
هر چقدر هوندا تلاش کرد که سیویک ۲۰۲۲ با ظاهری شیک و مدرن به بازار راه یابد، تلاش چندانی برای ارتقا قدرت این خودرو به جز بهبود عملکرد آن نکرده است. مشخصات فنی این سدان سایز کوچک نسبت به نسل قبلی تفاوت چندانی نکرده است. این خودروساز ژاپنی سعی کرده برای محصول جدید خود از دو پیشرانه چهارسیلندر دولیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده کند. در مدل سیویک توربو، پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۸۰اسب‌بخاری تعبیه شده است. این پیشرانه به یک گیربکس CVT تجهیز شده تا قدرت را به چرخ‌های جلو برساند. با این قوای فنی فقط ۷.۵ ثانیه زمان نیاز است تا این سدان سایز کوچک از صفر به ۱۰۰ کیلومتر درساعت سرعت برسد. هوندا قصد دارد برای سیویک ۲۰۲۲ نسخه مجهز به گیربکس دستی را ارائه بازار نکند. سیویک در تیپ تورینگ به صورت هوشمندانه دنده را تعویض می‌کند. با توجه به اینکه گیربکس CVT برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در نظر گرفته شده، اما تعویض دنده‌ها در زمان مناسب و با کمترین میزان تاخیر انجام می‌شود. شرکت خودروسازی هوندا مدعی شده برای بهبود ضعف عملکرد گیربکس CVT یک واحد الکترونیکی هوشمند برای آن طراخی کرده که تغییر و تعویض وضعیت دنده‌ها را تسریع می‌کند. در کنار این موضوع مهندسان هوندا قطعات و سیستم‌های هیدرولیکی گیربکس را نیز اصلاح کردند که کمترین میزان کوبش و ضربه در زمان تعویض دنده ایجاد شود. گفتنی است که گیربکس CVT در زمان انتقال گشتاور به سر چرخ‌ها، به دلیل داشتن ساختمان دوار با بیشترین میزان اصطکاک و لغزش ناشی از حرکت تسمه یا نوار میان فولی‌ها دارای ضعف است. اما مهندسان هوندا با ایجاد یک مکانیزم مکانیکی در زمان وارد آمدن بیش از حد گشتاور به گیربکس، این سیستم وارد مدار می‌شود و لغزش و اصطکاک برای تسمه یا نوار میان فولی‌ها ایجاد نمی‌شود. لازم به ذکر است که سیویک ۲۰۲۲ در چهار تیپ LX، اسپرت، EX و تورینگ به بازار عرضه می‌شود.

نگاهی به محصول پر فروش دومین خودروساز ژاپنی| چرا هوندا سیویک در دنیا محبوب است؟

چرا سیویک در دنیا محبوب است؟
یکی از دلایل انتخاب خودرو در بازارهای جهانی توسط مشتریان، سواری و فرمان پذیری مناسب خودرو است. معمولا خودروهای کلاس سدان این ویژگی را به طور همزمان ندارند. اما شاهکار مهندسی هوندا، باعث شده علاوه بر داشتن فرمان پذیری و سواری مناسب در سیویک، سیستم تعلیق نرمی نیز در خودرو وجود داشته باشد. طراحی یک سیستم ترمز بسیار قوی در خودرو، ایمنی این محصول جدید ژاپنی را افزایش داده است، این مساله منجربه انتخاب سیویک سدان برای مشتریان در بازار شده است. برخلاف نسل‌های گذشته این خودرو، مدل ۲۰۲۲ آن دارای طراحی زیبا و عملکرد منطقی است، این مساله سبب افزایش آمار فروش این خودرو و جذب بیشتر مشتریان خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha