۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
افزایش میزان صادرات از سیستان و بلوچستان به افغانستان امکان پذیر است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش میزان صادرات از سیستان و بلوچستان به افغانستان امکان پذیر است

زاهدان - دوستی، فعال بخش خصوصی سیستان و بلوچستان با اشاره به به تنش  های اخیر در کشور افغانستان، گفت: سیستان و بلوچستان توان تامین مایحتاج ضروری افغانستان از طریق پایانه های مرزی را دارد.

محمد علی دوستی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: کشور افغانستان هنوز در تولید بسیاری از کالاها و خدمات اولیه به خودکفایی نرسیده و به واردات آنها نیاز دارد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور افغانستان و مختل شدن روند زندگی مردم این کشور، گفت: سیستان و بلوچستان توان تامین مایحتاج ضروری افغانستان از طریق پایانه های مرزی را دارد.

این بازرگان اهل سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه،مقامات این کشور تمایل زیادی برای تجارت با همسایگان دارند، افزود: با تامین مایحتاج ضروری مردم افغانستان، حجم صادرات به این کشور افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه، سیاست تمامی دستگاه‌های مرتبط با صادرات کالا و خدمات باید همسو با مانع‌زدایی از صادرات باشد، تصریح کرد: تهیه بسته‌های تشویقی و حمایتی نقش بسزایی در پشتیبانی و مانع‌زدایی از فرایند صادرات غیرنفتی دارد.

دوستی گفت: استان سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرامنطقه ای برای ایران و کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha