۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
کسب و کارهای کوچک در ایلام نیازمند تبلیغات و برندسازی
بازار گزارش می‌دهد؛

کسب و کارهای کوچک در ایلام نیازمند تبلیغات و برندسازی

ایلام- کسب و کارهای کوچک در ایلام امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت به خصوص در زمینه تبلیغات و برندسازی هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: کسب و کارهای متوسط و کوچک یکی از ارکان مهم اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود که در رشد اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، در کشور ما همانند دیگر کشورها این کسب و کارها بسیار رونق گرفته است گاهی وقت‌ها از این کسب و کارهای کوچک اشتغالزایی بسیار خوبی ایجاد می‌شود.

یکی از کارآفرینان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مدت هشت سال که در رشته معرق چوب در حال فعالیت هستم، علاقه‌ای که نسبت به کارهای چوبی داشتم به این رشته سوق پیدا کردم.

کسب و کارهای کوچک نیازمند حمایت هستند
خدیجه پورنصرت افزود: این حرفه جزو کسب و کارهای کوچک به شمار می‌رود، این گونه کسب و کارها نقش بسزایی در اقتصاد دارند.

وی با اشاره به اینکه این کسب و کارهای کوچک باعث اشتغالزایی می‌شود، افزود: کسب و کارهای کوچک نیازمند یک سری حمایت‌ها از سوی مسئولان کشوری و استانی هستند.

پورنصرت عنوان کرد: به عنوان مثال برای فروش بیشتر، باید میراث فرهنگی استان نمایشگاه‌های بیشتری دایر کند، همچنین تسهیلاتی در اختیار کارآفرینان قرار دهند تا بتوانیم کسب و کار خود را توسعه و رونق دهیم.

وی افزود: اگر کارگاه‌ها بزرگ‌تر و توسعه پیدا کند، افراد بیشتری می‌توانند در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

روند شکل گیری کسب و کارهای کوچک کند شد
مدیر آموزش پارک علم و فناوری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تا قبل از اینکه جامعه درگیر ویروس کرونا شود، کسب و کارهای کوچک بسیار پررونق بود و یک حرکت مثبتی در این حوزه در استان در حال شکل گیری بود ولی هم اکنون این فعالیت‌ها کم رنگ تر شده و آن شور و شوقی که قبلاً در این حوزه بود تغییر شکل داده است.

مریم باقری افزود: در همین مدت کسب و کارهای بسیار موفقی در استان فعال شدند که توانستند با توجه به تغییر نیازمندی‌ها جامعه، تولیدات خود را تغییر دهند و از این بحران کرونا که پیش آمد بهترین استفاده را انجام دهند.

معمولاً کسب و کارهای نوپا از یک ایده شروع می‌شوند که این ایده منجر به کسب درآمد شود، مهمترین بحران و مشکلی که در حوزه استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا داریم اینکه بعد از شش ماه عمر این استارت آپ ها تمام می‌شود

وی افزود: بیماری کرونا فرصت‌های متعددی را از بسیاری از کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای نوپا و استارت آپ سلب کرد، اما در همین زمینه استارت آپ ها و کسب و کارهایی را داشتیم که از این فرصت‌ها استفاده کردند و توانستند موفقیت بسیار زیادی در این حوزه کسب کنند.

کسب و کارهای کوچک در ایلام نیازمند تبلیغات و برندسازی

وی عنوان کرد: معمولاً کسب و کارهای نوپا از یک ایده شروع می‌شوند که این ایده منجر به کسب درآمد شود، مهمترین بحران و مشکلی که در حوزه استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا داریم اینکه بعد از شش ماه عمر این استارت آپ ها تمام می‌شود.

نیازسنجی بزرگترین مشکل استارت آپ ها
باقری تصریح کرد: کوتاهی عمر استارت آپ ها به این دلیل است که به مسئله درآمدزایی و بیزنس توجه زیادی نمی‌شود، افراد بسیاری هستند که دارای ایده‌های ناب هستند که به مراحل ساخت نمونه اولیه محصول می رسند و زمانی که می‌خواهند محصول را وارد بازار کنند آن زمان دچار مشکل می‌شوند.

در حوزه تبلیغات و برندسازی در استان بسیار ضعیف هستیم و یکی از مهمترین مشکلات استان این موضوع است

مدیر آموزش پارک علم و فناوری استان ایلام افزود: قبل از هر اقدامی برای ایده‌های جدید، باید بحث بازار و نیازسنجی به خصوص در داخل استان در نظرگرفت.

کسب و کارهای کوچک در ایلام نیازمند تبلیغات و برندسازی

وی گفت: نیازسنجی یکی از مشکلاتی است که اکثر استارت آپ ها و کسب و کارها با آن مواجه هستند که در استان نیز همین مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات در حوزه راه اندازی کسب و کارهای کوچک و نوآورانه در استان گفت: افرادی که قصد دارند کارآفرینی کنند، برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط در استان و یا حتی توسعه دادن آن باید این را درنظر بگیرند که در قدم اول پشتکار و اراده خود تکیه کنند تا به حمایت‌های سازمان‌ها یا ارگان‌های دیگر.

مشکلات تبلیغات و برندسازی در کسب و کارها
باقری بیان کرد: حمایت‌های دولتی عملاً بسیار کم است و یا به صورت وام یا تسهیلاتی است که باید بازپرداخت شود و مراحلی اداری طولانی دارد، هر کسب و کاری برای اینکه بتواند به نقطه اوج خود برسدحداقل یک ساله را نیاز دارد در این مدت باید بسیار صبور بود و همچنان تلاش کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات استان ایلام برای این کسب و کارها در حوزه تبلیغات و برند سازی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی ارزشمند در استان وجود دارد، به دلیل اینکه بسته بندی و برندسازی مناسبی ندارند، در سطح ملی شناسایی نشده و نمی‌توانیم آنها را به قیمتی که واقعی است به فروش برسانیم و مجبور هستیم اینها را از استان خارج کنیم و در سایر استان‌ها به فروش برسانیم.

باقری گفت: در حوزه تبلیغات و برندسازی در استان بسیار ضعیف هستیم و یکی از مهمترین مشکلات استان این موضوع است.

با توجه به اینکه استان ایلام با مشکل بیکاری مواجه است، بسیاری از جوانان استان نیازمند آموزش کسب و کارهای مختلف و کوچک هستند. کسب و کارهای کوچک علاوه بر اینکه هزینه‌های کمتری دارند، می‌توانند در کوتاه مدت منجر به اشتغال و درآمد خوبی برای جوانان شوند.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha