۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان:

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منصور ستوده در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه آب شرب سد سرابی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و تصفیه‌خانه آب شرب است، اظهار کرد: میزان ذخیره فعلی آب سد سرابی ۴.۵ میلیون متر مکعب است اما قرار است از این سد سالانه هفت میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان تویسرکان و ۲.۵ تا سه میلیون متر مکعب حق‌آبه کشاورزی اراضی پایین‌دست تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا محل تصفیه‌خانه و شهر تویسرکان ۱۵ کیلومتر طول دارد، افزود: این پروژه شامل خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه و خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر تویسرکان است.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه خط انتقال آب از سد سرابی را حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به احداث پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش BOT از پیشرفت فیزیکی این پروژه تا ۹۰ درصد خبر داد و افزود: قرارداد منعقد شده برای این پروژه ۲۸ میلیارد تومان بوده که به قیمت امروز طبق نظر سرمایه‌گذار حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در پروژه تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری شده است.

ستوده اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای در تویسرکان برای سد سرابی، تصفیه‌خانه و پروژه خط انتقال آب به شهر تویسرکان به قیمت امروز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

ستوده با اشاره به اینکه پروژه سد خرم رود تویسرکان هم برای تامین حق‌آبه‌های کشاورزی و آب شرب روستایی و مباحث گردشگری در حال ساخت است افزود: با نظارت شرکت آب منطقه‌ای سد خرم‌رود توسط بخش خصوصی با حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: طبق قرارداد سرمایه‌گذار ۱۷۵ میلیارد تومان آورده و دولت هم تضمین کرده که با یک سود ۱۶ درصد در طول سه سال بعد از بهره‌برداری پروژه اصل و سود را بازپرداخت کند.

وی گفت: تضمین اولیه دولت ۳۱۶ میلیارد تومان است که با پیگیری‌ها توانستیم مجوز ۲۲۱ میلیارد تومان دیگر برای سرمایه‌گذاری در پروژه بگیریم و اکنون رقم سرمایه‌گذاری به ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha