۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
اقتصاد ایران بانک‌محور است| ۶ واحد تولیدی اردبیل در تملک بانک ملی
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل:

اقتصاد ایران بانک‌محور است| ۶ واحد تولیدی اردبیل در تملک بانک ملی

اردبیل - مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: اقتصاد ایران بانک‌محور است و هیچ بنگاه اقتصادی و تولیدی بدون تامین منابع مالی بانک‌ها امکان ادامه فعالیت ندارد.

جلال خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضرورت ارتقای کیفیت تولید را در بازار رقابتی و پشتیبانی بانک‌ها از نظام اقتصادی یادآور شد و بیان کرد: رسانه‌ها را عضو خانواده بزرگ بانک‌ها می‌دانیم و در این بین بانک ملی در بیان عملکرد واقعی خود و جلب رضایت مردم همواره از طریق رسانه‌ها منعکس کننده عملکردها و کارهای انجام شده است تا آحاد جامعه در جریان این امور قرار گیرند.

خیرخواه افزود: با اطلاع‌رسانی صحیح مردم امیدواریم برخی کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‌ها و حی هجمه‌ها به بانک‌ها فروکش کرده و به نوعی اعتماد و وثوق مردم به مجموعه بانک‌ها ارتقا یابد.

بانک ملی همواره حامی تولید و اشتغال است
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل ادامه داد: بانک ملی در راستای رسالت خطیر خود همواره پشتیبان تولید و اشتغال بوده و در تحقق این امر تلاشی جدی انجام داده است.

خیرخواه بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بانک ملی نیز سعی کرده است تا در کنار حمایت از تولید و پشتیبانی همه جانبه از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موانع بانکی را در پرداخت تسهیلات و حمایت از این بخش به حداقل برساند.

وی اظهار کرد: در استان کم برخوردار اردبیل نیز بانک ملی در کنار همه مدیران و مسئولان استانی سعی در حمایت از طرح‌های تولیدی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارد تا در این حوزه به رسالت خطیر خود عمل کند.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی و محصولات صادرات‌محور با هدف خنثی کردن تحریم‌های دشمنان رویکرد اصلی بانک ملی است که در سال‌های اخیر اعطای تسهیلات با همین رویکرد به شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است.

خیرخواه تصریح کرد: استان اردبیل استان دارای ظرفیت‌های بخش کشاورزی و خاک زرخیز است که کشت و صنعت مغان و تولید محصولات در این منطقه خود می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد و تامین امنیت غذایی را به عنوان یک رویکرد واقعی در کشور برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: بانک ملی در تامین منابع مالی و تزریق نقدینگی به طرح‌های اشتغالزا نقش پررنگی را داشته و سعی کرده با جذب منابع مختلف مردمی حرکت‌های تاثیرگذاری را در این بخش انجام دهد.

هیچ بنگاه اقتصادی و تولیدی بدون تامین منابع مالی بانک‌ها امکان ادامه فعالیت ندارد
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل اقتصاد ایران را بانک‌محور توصیف کرد و گفت: هیچ بنگاه اقتصادی و تولیدی بدون تامین منابع مالی بانک‌ها امکان ادامه فعالیت ندارد و از همین روی بانک ملی از سال ۹۷ به بعد موفق شده است برای ۱۵ طرح تولیدی و صنعتی بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مصوب کرده و ۱۹ هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن را پرداخت کند.

خیرخواه افزود: از این مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در مرحله پرداخت است تا شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های تولیدی از این منابع استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر مدیریت شعب بانک ملی استان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صادرات محور ۱۹ هزار میلیارد ریال درخواست این مجموعه‌ها را در حال بررسی و تصویب دارد تا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از اشتغال پایدار حمایت شود.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل عمده تسهیلات پرداختی به شکل قرض‌الحسنه بانک ملی را در سال گذشته شامل اشتغالزایی کمیته امداد، پنل‌های خورشیدی، کارگشایی امور روستایی، خود اشتغالی بهزیستی، درمان، سفر رئیس جمهور و ... اعلام و اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات ازدواج بانک ملی در سال گذشته پیشروتر از سایر بانک‌ها برای ۳ هزار و ۸۵۰ نفر تسهیلات به میزان ۲ هزار و ۱۶ میلیارد ریال پرداخت کرده و در قالب ستاد دیه نیز پرداختی بانک ملی به تعداد ۱۷ فقره و به میزان ۱۳ میلیارد ریال بوده است.

خیرخواه خاطرنشان کرد: امسال پرداختی تسهیلات قرض‌الحسنه در همه حوزه‌های یازده‌گانه ۲ هزار و ۶۱۹ فقره و به ارزش یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از اول امسال تا ۱۸ مرداد ماه برای یک هزار و ۹۹۲ نفر وام ازدواج به میزان یک هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه مشاغل آسیب دیده از کرونا بانک ملی در سال گذشته برای ۳ هزار و ۲۶۸ فقره درخواست ۴۰۹ میلیارد ریال پرداختی داشته که این میزان در پنج ماهه امسال به تعداد ۷ مورد و به میزان ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

خیرخواه در مورد کمک‌های بلاعوض بانک ملی در قالب مسئولیت اجتماعی بیان کرد: برای بازسازی پنج مدرسه مشارکت در احداث ساختمان بیماران کلیوی، احداث مدرسه رفاه کودک، آزادی ۲۶ زندانی جرایم غیرعمد، احداث یک باب مدرسه در روستاهای پارس‌آباد و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در خرید تجهیزات مقابله با کرونا در حدود ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سال گذشته بانک ملی در حوزه بازرگانی، خدمات، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و مسکن در مجموع برای ۲۲ هزار و ۶۲۱ متقاضی تسهیلات به ارزش ۲۶ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل افزود: در سالجاری نیز تا ۱۸ مرداد ماه در این ۶ حوزه پرداختی بانک ملی برای ۴ هزار و ۸۰۱ متقاضی بالغ بر ۵ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال بوده است.

مطالبات بانک ملی ۱۶۹۴ میلیارد ریال است
خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مطالبات بانک ملی در استان اردبیل گفت: کل مطالبات ما یک هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال است که عمده آنها مربوط به طرح‌های بزرگ تولیدی و اکثریت شعبه اردبیل است.

وی حذف سود ترکیبی را از سیاست‌های بانکی یادآور شد و بیان کرد: بانک ملی بانک دولتی است و با تصمیم مسئولان کشوری قرار شده به سمت ادغام شعب حرکت کنیم تا سالانه ۸ درصد ادغام شعب اتفاق بیفتد.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: از ۵۲ شعبه فعال در استان هم اکنون به ۴۶ شعبه رسیدیم و با توجه به بالا بودن هزینه اجاره ساختمان تصمیم گرفتیم تا شعبات اجاره‌ای را به حداقل برسانیم.

خیرخواه افزود: در هشجین خلخال و کلور با راه‌اندازی شعبات بانک ملی ارائه خدمات به مردم آن مناطق بهتر از گذشته بوده و سعی‌مان بر این است تا با تقویت باجه‌ها و گیشه‌های بانکی به خواسته‌های مردم در مناطق مختلف پاسخگو باشیم.

وی واحدهای تملیکی بانک ملی را در استان ۴۰ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: عمده این واحدهای تملیکی مسکونی است اما ۶ طرح تولیدی را نیز به تملیک بانک درآوردیم که علاقمند به بازگرداندن آن به صاحبانشان هستیم.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: در یک اقدام بی‌نظیر بانک ملی با پرداخت منابع بانکی به تکمیل این پروژه کمک کرده تا بزرگترین فاینانس بانکی در کشور اتفاق بیفتد.

خیرخواه در پایان اعلام کرد: بانک ملی با پرداخت یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به پروژه ریلی کمک کرده و سعی کردیم با تهیه مستندی از این کار عظیم اطلاع‌رسانی را در این بخش از طریق صداوسیما و فضای مجازی انجام دهیم.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha