۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
افزایش ۲ برابری قیمت اجاره مسکن در تهران| مصوبه ستاد کرونا برای مستاجران در عمل اجرایی نشده است
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

افزایش ۲ برابری قیمت اجاره مسکن در تهران| مصوبه ستاد کرونا برای مستاجران در عمل اجرایی نشده است

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مصوبه ستاد کرونا برای مستاجران به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های متولی کاملا رها شده و مردم را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، با اشاره به افزایش افسارگسیخته اجاره بها مسکن، گفت: با توجه به افزایش نرخ اجاره بها و بروز مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کویید-۱۹، ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت حمایت از مستاجران با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مصوبه‌ای در خصوص تعیین سقف اجاره بها و عدم جا به جایی مستاجران با همکاری قوه قضاییه تصویب کرد.

وی ادامه داد: تجربه اجرای مصوبه ستاد کرونا در رابطه مستاجران در سال گذشته موفق بود از این رو امسال نیز ستاد کرونا مصوبه ای با همین مضمون داشت؛ اما با توجه به اینکه در روزهای آخر دولت قرار داشتیم، کارها به صورت کلی رها و بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی نشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مردم برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که متاسفانه این مصوبه نیز اجرایی نشده و  بعد از گذشت چند ماه هنوز خبری از پرداخت وام نیست و این موضوع موجب نارضایتی مردم از عملکرد وزارت راه و شهرسازی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بیش از ۲ برابری اجاره ‌بها در برخی مناطق تهران، اضافه کرد: در بسیاری از محلات تهران، تصمیم گیران نهایی قیمت اجاره‌بها، بنگاه‌های معاملاتی و مشاوران ملکی هستند از این رو با هدف کسب سود بیشتر در حق کمیسیون قراردادها، اقدام به بالابردن قیمت به شکل نامتعارف می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه هیچ ضمانت اجرایی مناسبی برای اجرای مصوبه ستاد کرونا در خصوص مستاجران وجود ندارد، تاکید کرد: این مصوبه تنها در رسانه‌های مختلف منتشر و اطلاع رسانی شد، اما در عمل به دلیل نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی اجرایی نشده است. در حال حاضر نیز دولت در حال نقل و انتقال بوده و کارهایی که به صورت مستقیم بر زندگی و معیشت مردم تاثیر گذار است، بدون نظارت رها شده است از این رو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با عدم اجرای این مصوبه، ورود خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی وزیر آینده راه وشهرسازی برای کنترل و ساماندهی کوتاه مدت بازار اجاره بها باید پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبه ستاد کرونا باشد.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha