۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
برخی واحدهای پلیمری زنجان با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می کنند
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

برخی واحدهای پلیمری زنجان با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می کنند

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: در استان زنجان برخی از واحدهای پلیمری به دلیل مشکلات مواد اولیه با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می کنند.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فعالان اقتصادی نیاز به حمایت‌های جدی دارند، گفت: مشکلات مربوط به ارز، فعالان اقتصادی استان به خصوص فعالان صنعت روی را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات بانکی و تأمین نقدینگی از مشکلات اصلی فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: برخی از واحدها مواد اولیه خود را از داخل کشور تأمین می‌کنند ولی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه واحدهای پتروشیمی مواد اولیه را به خارج از کشور صادر می‌کنند، گفت: خیلی از واحدهای تولیدی در داخل کشور به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل شدند.

یگانه فرد با بیان اینکه در استان زنجان برخی از واحدهای پلیمری به دلیل مشکلات مواد اولیه با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت دارند، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد صادرات استان مربوط به صنایع روی است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای روی در استان زنجان با مشکلات و مسائل ارزی همراه هستند، تصریح کرد: این واحدها در حال حاضر خاک مورد نیاز خود را به‌صورت موقت و بدون اینکه ارزی مبادله شود وارد می‌کنند که بانک مرکزی با یک بخشنامه در مورد برگشت ارز، واردات این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: از دولت جدید انتظار داریم مشکل سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را به کمترین حد خود برساند تا تولید و اشتغال در استان تقویت شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha