۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
ساماندهی ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام‌ (ره)
سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

ساماندهی ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام‌ (ره)

جودی، سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اراضی احداث چهار هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام خمینی (ره) از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص  اقدامات بنیاد مسکن در بازسازی خوزستان به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی آن استان، اعلام کرد: کاری که توسط بنیاد مسکن در خوزستان آغاز شده، کاری بزرگ است که با حمایت‌های دولت به سرانجام خواهد رسید.

سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که در زمان جنگ، تعدادی مهاجر به پیرامون بندر امام خمینی (ره) مهاجرت کرده و در زمین‌های آن مناطق ساکن شدند، افزود: سال گذشته تعداد ۴ هزار خانوار ساکن در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام شناسایی شدند که با مصوبه دولت در سال ۱۳۹۹، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساماندهی ۴ هزارواحد شد.

جودی ادامه داد: در خصوص واگذاری زمین به ۴هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام (ره) در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که باحمایت وزارت راه و شهرسازی مشکلات تامین اراضی در آن زمین‌ها برطرف شد. مقرر شده است تا اراضی موردنیاز به رایگان به مردم واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در محلات هدف پیرامون بندر امام خمینی انجام شده است، گفت: دولت به منظور تامین تاسیسات زیربنایی ۴۵۰ میلیاردتومان اعتبار پیش‌بینی کرده است که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته اما موفق به دریافت آن از خزانه نشدیم. با این حال مقدمات کار آغاز شده است.

سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام‌خمینی(ره) طرحی دوساله است که با حمایت دولت سیزدهم و همکاری مردم به سامان، خواهد رسید.

جودی افزایش تسهیلات ارزان‌قیمت را در مناطق روستایی و شهرهای کوچک که شامل تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی است، راهکاری مناسب برای مشارکت مردم در اتمام طرح های آغاز شده توسط بنیاد مسکن برشمرد و اعلام کرد: در خصوص ارایه تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی، بانک‌ها همکاری مناسبی داشتند.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha