۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
فواید و مضرات انرژی های تجدیدپذیر؛ آینده انرژی
بازار گزارش می‌دهد؛

فواید و مضرات انرژی های تجدیدپذیر؛ آینده انرژی

انرژی های تجدیدپذیر جایگزینی برای انرژی سنتی است که به سوخت های فسیلی متکی بوده و برای محیط زیست کمتر مضر است.

بازار؛ گروه بین الملل: انرژی تجدیدپذیر انرژی ای است که از منابع طبیعی به دست آمده و محدود یا تمام نشدنی نیستند، مانند باد و نور خورشید. انرژی های تجدیدپذیر جایگزینی برای انرژی سنتی است که به سوخت های فسیلی متکی بوده و برای محیط زیست کمتر مضر است.

۷ نوع انرژی تجدیدپذیر

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی با جذب انرژی تابشی از نور خورشید و تبدیل آن به گرما و برق به دست می آید. سیستم های فتوولتائیک (PV) می توانند با استفاده از سلول های خورشیدی، نور مستقیم خورشید را به برق تبدیل کنند.

فواید انرژی خورشیدی
یکی از مزایای انرژی خورشیدی این است که نور خورشید از لحاظ عملکردی بی پایان است. با استفاده از فناوری برداشت آن با توجه به منبع نامحدودی که از انرژی خورشیدی وجود دارد؛ می توان سوخت های فسیلی را کنار گذاشت.

تکیه بر انرژی خورشیدی به جای سوخت های فسیلی نیز به ما در بهبود وضعیت بهداشت عمومی و شرایط محیطی کمک می کند. در دراز مدت انرژی خورشیدی همچنین می تواند هزینه های انرژی را از بین ببرد و در کوتاه مدت، قبوض انرژی شما را کاهش دهد. بسیاری از دولت های محلی، ایالتی و فدرال نیز با ارائه تخفیف یا اعتبار مالیاتی، سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی را تشویق می کنند.

محدودیت های کنونی
اگرچه انرژی خورشیدی در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، اما هزینه اولیه بسیار مهمی دارد و برای اکثر خانوارها هزینه ای غیر واقعی است. صاحبان خانه همچنین باید نور و فضای کافی برای چیدمان صفحات خورشیدی خود داشته باشند که این امر باعث می شود افراد کمی بتوانند واقعاً از این فناوری در سطح فردی استفاده کنند.

باد
مزارع بادی انرژی جریان باد را با استفاده از توربین ها و تبدیل آن به برق می گیرند. انواع مختلفی از سیستم ها برای تبدیل انرژی باد مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام متفاوت است.

سیستم های تولید انرژی بادی درجه یک تجاری می توانند به سازمان های مختلف نیرو دهند، در حالی که توربین های تک بادی برای کمک به سازمان های انرژی موجود استفاده می شوند. از نظر فنی، انرژی باد نوعی انرژی خورشیدی است. پدیده ای که ما آن را باد می نامیم ناشی از تفاوت دمای جو با چرخش زمین و جغرافیای سیاره است.

فواید
انرژی باد یک منبع انرژی پاک است به این معنی که هوا را مانند سایر انواع انرژی آلوده نمی کند. انرژی باد دی اکسید کربن تولید نمی کند و هیچ گونه محصول مضر که می تواند باعث تخریب محیط زیست شود یا بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد مانند مه دود، باران اسیدی یا سایر گازها گرما آزاد نمی کند.

سرمایه گذاری در فناوری انرژی باد همچنین می تواند راه های جدیدی را برای مشاغل و آموزش های شغلی باز کند، زیرا توربین های مزارع برای ادامه کار نیاز به سرویس و نگهداری دارند.

محدودیت های کنونی
از آنجا که مزارع بادی تمایل دارند در مناطق روستایی یا دور افتاده ساخته شوند، معمولاً از شهرهای شلوغ که بیشترین نیاز به برق دارند، فاصله دارند. انرژی باد باید از طریق خطوط انتقال منتقل شود که منجر به افزایش هزینه ها می شود. اگرچه توربین های بادی آلودگی بسیار کمی ایجاد می کنند، اما برخی از شهرها از آنجا که بر آسمان ها تسلط دارند و سر و صدا ایجاد می کنند، مخالف جریان باد هستند.

توربین های بادی همچنین حیات وحش محلی را مانند پرندگان تهدید می کنند، که گاهی اوقات در اثر پرواز به بازوهای توربین کشته می شوند.

هیدروالکتریک
سدها چیزی است که بیشتر مردم در مورد تولید برق آبی از آن صحبت می کنند. آب از طریق توربین های سد جریان می یابد تا برق تولید کند که به عنوان نیروگاه آبی ذخیره سازی پمپاژ شناخته می شود. نیروگاه آبی رودخانه از یک کانال برای قیف گذراندن آب به جای تأمین آن از طریق یک سد استفاده می کند.

فواید
نیروی برق آبی بسیار متنوع است و می تواند با استفاده از پروژه های بزرگ مانند سد هوور و پروژه های کوچک مانند توربین های زیر آب و سدهای پایین در رودخانه ها و نهرهای کوچک تولید شود. نیروی برق آبی آلودگی ایجاد نمی کند و بنابراین یک گزینه انرژی بسیار سازگار با محیط زیست برای محیط زیست ما است.

محدودیت های کنونی
بیشتر تأسیسات برق آبی بیشتر از آنچه می توانند برای مصرف تولید کنند از انرژی استفاده می کنند. سیستم های ذخیره سازی ممکن است برای پمپاژ آب از سوخت فسیلی استفاده کنند.

اگرچه نیروی برق آبی هوا را آلوده نمی کند، اما راه های آبی را مختل می کند و بر حیواناتی که در آن محل زندگی می کنند تأثیر منفی می گذارد و باعث تغییر سطح آب، جریان و مسیر مهاجرت بسیاری از ماهی ها و دیگر اکوسیستم های آب شیرین می شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha