۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
گلایه مردم از کنسلی مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند؛ مشکل از کمبود ناوگان است
گزارش بازار؛

گلایه مردم از کنسلی مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند؛ مشکل از کمبود ناوگان است

بیرجند- کنسلی‌های مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند موجب سردرگمی و اعتراض مسافران شده است چرا که در هفته گذشته پنج پرواز این فرودگاه لغو شد.

بازار، گروه استان‌ها: همیشه از زبان فعالان اقتصادی شنیده شده که یکی از مؤلفه‌های مهم برای رشد و توسعه اقتصادی در خراسان‌جنوبی فراهم ساختن و بهبود زیر ساخت‌های حمل و نقل است و بدون آن بی شک یک گوشه کار توسعه لنگ می‌زند.

متأسفانه مرکز خراسان‌جنوبی و شهر بیرجند از زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و قطار بی‌بهره است و تنها امید به پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس می‌ماند. اما آنچه مسلم است در این حوزه نیز ما با نقایصی رو به رو هستیم.

به عنوان مثال در یکی دو هفته گذشته پروازهای فرودگاه بیرجند (فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه) در بسیاری از موارد یا با لغو یا کنسلی رو به رو بوده که مشکلات زیادی را برای هم استانی‌ها به وجود آورده است. به ویژه آنکه در این شرایط کرونایی معمولا افراد به قصد کار ضروری، اداری و فعالیت‌های تجاری قصد سفر دارند.

این در حالی است که تا قبل از این متولیان امر وعده‌هایی در زمینه افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند می‌دادند.

هادی شیوا یکی از شهروندان خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفته گذشته دو مسافر داشتیم که به علت کنسلی پروازهای یکی از شرکت‌های هواپیمایی با مشکل رو به رو شدند.

گلایه مردم از کنسلی مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند؛ مشکل از کمبود ناوگان است

کنسلی پرواز و روایت مسافری که خود را با تاکسی به مشهد رساند!
وی با اشاره به اینکه پرواز کنسل شده مربوطه به روز دوشنبه بود، بیان‌کرد: دو مسافر ما به علت کنسلی پرواز مجبور شدند با تاکسی به شهر مشهد بروند و از آنجا نیز با پروازی که دو ساعت تأخیر داشت به تهران رفتند که این وضعیت پروازها پسندیده نیست.

علی مصطفایی از دیگر هم استانی‌ها نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: الان مدتی است که پروازهای عصر یکی از شرکت‌های هواپیمایی کنسل می‌شود و جالب این جا است که این شرکت پرواز را کلا از برنامه پروازی حذف نمی‌کند تا مردم تکلیف خود را بدانند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی نیز تعداد زیادی از پروازهای خود را کنسل کرده است، بیان‌کرد: در چنین شرایطی بسیاری از ما مردم که نیاز ضروری چه برای کار اداری و یا درمان به مشهد و تهران داریم باید چه کار کنیم و سردرگم هستیم.

گلایه مردم از کنسلی مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند؛ مشکل از کمبود ناوگان است

تفاوت قیمت پرواز شرکت‌های هواپیمایی
مصطفایی یادآور شد: به عنوان یک هم استانی مسئله و گلایه دیگری که دارم بحث قیمت پروازها است و به عنوان مثال اگر به سایت علی بابا و یا مستر سری بزنید متوجه می‌شوید که پروازها به یک مقصد مشخص از بیرجند بین ۶۵۰ تا یک میلیون تومان در نوسان است که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

وی گفت: هر چند براساس آنچه از متولیان امر شنیده‌ام یکی از شرکت‌هایی که پرواز خود را کنسل کرده برای روزهای ۲۳ و ۳۰ مرداد پرواز فوق العاده گذاشته است ولی در هر حال موضوع پروازهای فرودگاه بیرجند باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

کنسلی ۵ پرواز در ۳ روز
عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفتگو با بازار بیان کرد: متأسفانه طی هفته گذشته در سه روز یکشنبه، دوشنبه و جمعه پنج پرواز فرودگاه بیرجند توسط شرکت‌های هواپیمایی لغو شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی کنسلی پروازها را کمبود ناوگان اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند وظیفه فرودگاه آوردن پرواز نیست ولی ما برای رفع مشکل مردم و با رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی دو پرواز فوق العاده در  ۲۳ مرداد و ۳۰ مرداد برقرار کرده‌ایم.

با حمایت از شرکت‌های هواپیمایی، ورود بخش خصوصی برای خرید ناوگان برای خراسان‌جنوبی و رایزنی با دیگر شرکت‌های هواپیمایی می‌توان این مسئله را رفع کرد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی یادآور شد: البته این نکته که گفته می‌شود که مشکل کنسلی پروازها فقط مربوط به فرودگاه بیرجند است، درست نیست بلکه به خاطر مشکلات شرکت‌های هواپیمایی در بسیاری از نقاط کشور این موضوع وجود دارد و مختص استان ما نیست.

طهماسبی با بیان اینکه استاندار خراسان‌جنوبی برای رفع این مشکل نیز رایزنی‌هایی با شرکت‌های هواپیمایی داشته‌اند، یادآور شد: با حمایت از شرکت‌های هواپیمایی، ورود بخش خصوصی برای خرید ناوگان برای خراسان‌جنوبی و رایزنی با دیگر شرکت‌های هواپیمایی می‌توان این مسئله را رفع کرد.

وی گفت: البته در این میان باید به نوعی به شرکت‌های هواپیمایی نیز حق داد چرا که در این شرایط تحریم نیز آنان برای بهسازی و تعمیر و... ناوگان خود با مشکلات متعددی مواجه هستند که رفع مشکلات آنان به رفع دغدغه مردم نیز منجر خواهد شد.

گلایه مردم از کنسلی مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند؛ مشکل از کمبود ناوگان است

رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی برای حل مشکل
حمید ملانوری استاندار خراسان‌جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در زمینه رفع کنسلی پروازهای فرودگاه بیرجند چه در سطح استاندار و چه در سطح معاونین استاندار رایزنی‌های مختلفی با شرکت‌های هواپیمایی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی نیز مشکلاتی را به عنوان علت این کنسلی‌ها عنوان می‌کنند، یادآور شد: البته در نهایت شرکت‌های هواپیمایی قول داده‌اند که مشکل کنسلی پروازها را تا حد امکان به حداقل رسانده و در نهایت رفع کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیگیری‌ها و مکاتبات ما تا رفع نهایی این مشکل ادامه خواهد داشت تا نگرانی مردم ما در این زمینه رفع شود.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با بازار با بیان اینکه منتظر است تا پاسخ‌ها به پیگیری‌های رسانه‌ها در این موضوع را بشنود، یادآور شد: البته ما نیز مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم و همچنان پیگیر خواهیم بود.

بی شک اگر می‌خواهیم که سرمایه‌گذار با خیالی آسوده قدم در استان ما بگذارد و بدانند که هر زمان که بخواهد می‌تواند به آسانی خود را به خراسان‌جنوبی برساند، باید وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس بهبود یابد و شاهد این کنسلی‌ها نباشیم.

کنسلی پروازها و ناامیدی سرمایه‌گذار
کافی است دوبار پرواز سرمایه‌گذاری به خراسان‌جنوبی یا از خراسان‌جنوبی کنسل شود، دقیقا همین موضوع یکی از عواملی خواهد بود که او را از ادامه مسیر کار و تلاش، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی منصرف خواهد کرد.

برای نمایندگان خراسان‌جنوبی در مجلس زمان بررسی صلاحیت  وزراء فرصت مناسبی است برای پیگیری این مسئله که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی به ویژه در استان‌های محرومی چون خراسان‌جنوبی چه برنامه‌ای دارد.

البته مشکل پروازهای فرودگاه بیرجند مربوط به دیروز و امروز نیست و از گذشته شاهد این مسائل بوده‌ایم ولی در یکی دو هفته گذشته این مشکلات دو چندان شده است که به نظر می‌رسد ورود مسئولان رده بالای استانی و نمایندگان استان در مجلس را می‌طلبد.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha