۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
اولویت اصلی امروز، کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون است
معاون اول رییس جمهور:

اولویت اصلی امروز، کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون است

مخبر، معاون اول رییس جمهور بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تامین واکسن کرونا از طریق واردات و تولید داخلی تاکید کرد.

به گزارش بازار، معاون اول رییس جمهور بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تامین واکسن کرونا از طریق واردات و تولید داخلی تاکید کرد و گفت: استمرار روند فعلی واکسیناسیون نیازمند واردات ده میلیون دوز واکسن است که باید تا پایان مرداد انجام شود و این روند باید در کنار حمایت از تولید واکسن داخلی و افزایش واردات واکسن مورد نیاز با قوت اجرایی شود.

محمد مخبر در جلسه مربوط به تامین واکسن کرونا، تاکید کرد: اولویت اول و اصلی امروز کشور کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون مردم است که تحقق این هدف با تامین واکسن مورد نیاز از طرق تقویت تولید داخل و افزایش واردات با جدیت پیگیری می شود.

معاون اول رئیس جمهور واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویت بعدی برای استمرار واکسیناسیون در کشور دانست و به مسئولین ذیربط از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه ماموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند تا همزمان با سرعت گرفتن تولید واکسن داخلی، شاهد واکسیناسیون هرچه سریعتر گروههای هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.

مخبر همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم مقابله با بیماری کرونا و ضرورت تامین واکسن و داروهای مورد نیاز مردم از هر طریق ممکن، خواستار اتخاذ راهکارها و تدابیر لازم برای برون رفت از وضعیت موجود و فروکش کردن شدت بیماری کرونا در کشور شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمایت از کادر درمان و دست اندرکاران بیمارستانها برای کنترل موج فعلی کرونا تاکید کرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تدابیر و تصمیمات لازم را برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و پرسنل بیمارستانها اتخاذ کنند تا با ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف در این عزیزان، شاهد بهبود روند رسیدگی به بیماران باشیم.

وی با اشاره به گزارش معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه درخصوص اقدامات و پیگیری های این وزارتخانه برای واردات واکسن از هر کشوری که ممکن بوده، از تلاش های صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه قدردانی کرد و گفت: انصافا سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تامین کننده واکسن به صورت مجدانه و دلسوزانه پیگیری کرده اند که جا دارد از آنها قدردانی شود.

مخبر گزارش ارائه شده درخصوص روند اجری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اثرات مفید این طرح، بر لزوم پیگیری و اجرای آن با جدیت هرچه بیشتر تاکید کرد.

در این جلسه که معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو، رییس جمعیت هلال احمر و معاونین بانک مرکزی و دیگر دستگاههای ذیربط نیز حضور داشتند، دکتر رییسی معاون درمان وزارت بهداشت، گزارشی از وضعیت کلی کشور در رابطه با شیوع کرونا ارائه کرد و گفت: مهار شدت بیماری کرونا نیازمند مداخله جدی و موثر است تا بتوانیم هرچه سریعتر روند ابتلا و مرگ و میر را کاهش دهیم.

رییسی همچنین گزارشی از میزان موجودی واکسن کرونا، برنامه واردات و روند واکسیناسیون در کشور ارائه کرد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با پیگیری های وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، تا پایان مرداد ۱۰ میلیون دوز و تا پایان شهریور ۲۰ میلیون دوز واکسن خریداری و به کشور وارد شود.

در این جلسه همچنین در خصوص ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بحث و بررسی شد و مقرر شد پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصمیم گیری شود.

تامین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تجهیزات پزشکی نظیر انواع کیت تشخیص کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha