۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تخصیص هزار میلیارد ریال برای آبگیری سد گلورد
توسط هیئت دولت مصوب شد؛

تخصیص هزار میلیارد ریال برای آبگیری سد گلورد

ساری- هزار میلیارد ریال از محل تملک دارایی سرمایه ای برای آبگیری کامل سد گلورد از سوی هیئت دولت تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری مازندران، با پیگیری های استاندار مازندران، براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای آبگیری کامل سد گلورد و تأثیر آن در پیشگیری از سیلاب شهرستان نکا در استان مازندران و احداث راه و پل جایگزین (راه روستایی واقع در پایین تر از آب دریاچه سد مذکور) و برقراری ارتباط جاده ای روستاهای بالادست، به وزارت نیرو اختصاص یافت.

سد گلورد گرچه قبلا آبگیری شده لیکن عدم تکمیل پل بزرگ روی دریاچه و راه روستایی، عملا به طور ۱۰۰ درصد آبگیری نشده است. به همین دلیل با پیگیری های به عمل آمده از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و مکاتبات و رایزنی های استاندار و پیگیری های شرکت آب منطقه ای، خوشبختانه با مکاتبات وزیر کشور با سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیات دولت، دولت مصوب کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان یادشده را اختصاص دهد و اکنون نیز در حال ابلاغ به استان هست تا موارد مورد اشاره پیگیری و تکمیل شود و سد تکمیل و آبگیری؛ به طور کامل انجام شود.

علاوه بر این اعتبار؛ اعتبارات دیگری نیز این طرح در پیوست بودجه ای خود داشته از جمله ۲۸ میلیارد در پیوست بودجه، ۱۵ میلیارد از محل متوازن و از محل بند واو نیز ۲۰ میلیارد هم اخیرا ابلاغ شده که افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار فوق است.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha