۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
تدوین برنامه جامع فرش در حوزه صادرات
رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد

تدوین برنامه جامع فرش در حوزه صادرات

رافع، رئیس مرکزملی فرش ایران گفت: امسال بیش از ۶۱۶ تن صادرات فرش داشتیم و در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی، ۹۶ درصد و از نظر ارزشی، ۴۳.۵ درصد افزایش داشتیم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فرحناز رافع با بیان اینکه مرکز ملی فرش ایران اقدامات خوبی را در زمینه حمایت از فرش دستبافت انجام داده است به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرش دستباف و حمایت از آن اشاره کرد و افزود: از برنامه چهارم توسعه تا کنون، سالانه دو میلیارد تومان برای ۲ میلیون قالیباف تسهیلات داشتیم یعنی نفری ۱۰۰ هزار تومان که بسیار اندک است و برای سال جاری نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزیر صمت برای این هنر- صنعت اختصاص داده شده است.

فرحناز رافع با بیان اینکه امسال بیش از ۶۱۶ تن صادرات فرش داشتیم، گفت: در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی، ۹۶ درصد و از نظر ارزشی، ۴۳.۵ درصد افزایش داشتیم.

رئیس مرکزملی فرش ایران با اشاره به شرایط سخت جنگ اقتصادی و وجود تحریم‌ها بر ضرورت و اهمیت برنامه جامع و کامل در حوزه فرش تاکید کرد و گفت: برنامه جامع و کامل، تدوین و درحوزه صادرات فرش برنامه ریزی و بازاریابی کرده ایم.

وی در ادامه به موضوع بیمه تامین اجتماعی قالیبافان پرداخت و با اشاره به تفاهم نامه مشترک این مرکز با سازمان تامین اجتماعی از افزایش تعداد قالیبافان بیمه شده خبر داد و ازود: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد به ازای هر بازنشست و هر ۱۰۰ درصدی که حذف می‌شوند، ۵۰ درصد را بگیریم و اکنون بیمه قالیبافان به ۲۶۰ هزار نفر رسیده است که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.

وی در پایان به راه‌اندازی ۲ کارخانه نخ ریسی با تولید روزانه هزار تن و دیگری ۷۰۰ تن اشاره کرد و با استناد به محدودیت‌های صادراتی ناشی از تحریم‌ها در حوزه فرش دستباف، خواستار اصلاح سیاست‌های مربوط به صادرات فرش شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha