۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
۴۵ هزار میلیارد ریال منابع برای توسعه صنعت گردشگری
صندوق توسعه ملی اعلام کرد؛

۴۵ هزار میلیارد ریال منابع برای توسعه صنعت گردشگری

صندوق توسعه ملی به منظور حمایت و کمک به رونق صنعت گردشگری در کشور، از سال ۱۳۹۴ تاکنون، حدود ۴۵ هزارمیلیارد ریال منابع در اختیار بخش گردشگری قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از صندوق توسعه ملی، از سال ۱۳۹۴ تاکنون و در قالب قراردادهای سپرده گذاری ریالی با بانک‌های عامل، صندوق توسعه ملی حدود ۴۵ هزارمیلیارد ریال منابع در اختیار بخش گردشگری کشور قرار داده است.
 
بیشترین سهم از تخصیص این منابع مربوط به استان‌های هرمزگان و تهران هر کدام با سهم حدود ۱۴ درصد و استان‌های خراسان رضوی، مازندران و کرمان به ترتیب با سهم ۸، ۷ و ۵ درصد از کل منابع تخصیصی بوده است.
 
هتل سپنتا گشت کیش، گروه هتل‌های بین المللی زنجیره‌ای اسپیناس، مجتمع پارک آبی هلیا تبریز، هتل آریا باستان کیش و شرکت سرمایه گذاری گروه هتل‌های ملل از جمله طرح‌های بزرگ تامین مالی شده توسط صندوق توسعه ملی است.
 
با توجه به آنکه حمایت از صنعت گردشگری می‌تواند از نظر درآمدزایی نقش بسزایی در رونق اقتصادی مردم مناطق مختلف کشور داشته باشد و همواره آثار فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی، سیاسی و اقتصادی آن اثبات شده است، صندوق توسعه‌ی ملی در کنار حمایت از بخش‌های تولیدی دیگر، منابعی را در اختیار بخش گردشگری قرار داده است.
 
شایان ذکر است، احداث و تأمین تجهیزات هتل، مراکز اقامتی، مراکز تفریحی و مجتمع‌های رفاهی و بین‌راهی، در کنار بخش‌های کشاورزی و صنعت و معدن از اولویت‌های اعطای تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی است.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha