۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
دولت جانب کارفرما را گرفت، تعیین تکلیف حقوق به سال ۹۹ موکول شد
فوری// بعد از جلسات بی نتیجه

دولت جانب کارفرما را گرفت، تعیین تکلیف حقوق به سال ۹۹ موکول شد

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار از به نتیجه رسیدن آخرین جلسه شورای عالی کار در سال ۹۸ خبر داد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تعیین تکلیف افزایش حقوق کارگران به سال آینده موکول شد.

وی افزود: به دلیل عدم تامین خواسته های نمایندگان کارگری در شورای عالی کار تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران به سال آینده موکول شد.

در جلسات دیروز و امروز کارگران از حق افزایش ۴۵درصدی حقوق متناسب با شرایط مندرج قانونی دفاع کردند اما کار فرمایان پیشنهاد ۱۵دزصد را داشتند و دولت با حمایت از مواضع کارفرمایان، نهایتا پیشنهاد ۱۹ درصد را مطرح کرد که در کل نتیجه ای حاصل نشد.

همداستانی برای تضییع حقوق کارگران

یک منبع آگاه در شورای عالی کار به خبرنگار بازار گفت: نمایندگان کارفرمایی و دولت در شورای عالی کار تلاش داشتند تا میزان افزایش حقوق کارگران با توزیع بر سنوات و بن کارگری و حق مسکن محقق شود تا در صورت نقض قانون بتوانند حقوق کمتری به کارگران بپردازند.

وی افزود: نمایندگان دولت و کارفرمایی در آخرین جلسه شورای عالی کار با یکدیگر توافق کردند که مجموع پرداختی حقوق کارگران را به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانند اما خواسته اصلی نمایندگان کارگری این است که افزایش حقوق در میزان پایه حقوق کارگران صورت بگیرد تا کارفرمایان در صورت نقض قانون و عدم پرداخت سنوات و... و. بیش از پیش در حق کارگران اجحاف نکنند.

به گزارش خبرنگار بازار، در جلسات شورای عالی کار که برای تعیین تکلیف حقوق سال ۹۹ کارگران برگزار شد نمایندگان کارفرمایی به دنبال افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارگران به بهانه شیوع بیماری کرونا و کاهش تولید و فروش محصولات خود هستند و دولت نیز که بزرگترین کارفرما محسوب می شود نیز در این جلسات اعلام کرد که خواستار افزایش ۱۹ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۹ است اما نمایندگان کارگری در شورای عالی کار پیشنهاد افزایش ۴۵ درصدی پایه حقوق و افزایش سنوان و بن کارگری و سایر مزایا را دادند که طرفین کارفرمایی و دولت آن را بپذیرفتند.

پوشش ۵۴ درصد از هزینه های زندگی با حقوق کارگری

پیش از این فرامرز توفیقی رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار در گفتگو با خبرنگار بازار اعلام کرده بود نمایندگان کارگری در شورای عالی کار توافقی که در آن منافع کارگران لحاظ نشده و قدرت خرید کارگران را به اندازه روزهای آغازین سال جاری حفظ نکند را امضاء نخواهند کرد.

براساس این گزارش در کمیته مزد نیز فاصله حقوق و هزینه معیشت کارگران یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تعیین شد و نمایندگان کارگری اعلام کردند که باید این رقم به پایه حقوق کارگران اضافه شود تا دریافتی آنها بتواند ۵۴ درصد از هزینه های زندگی کارگری را پوشش دهد.

کد خبر: ۱۰٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      1 0
      سلام. باید افزایش حقوق رو روی پایه حقوق بدن. اکثر کارفرماها مزایا رو به دلخواه محاسبه میکنن در ضمن عیدی هم فقط بر اساس پایه حقوق میدن و مزایا رو نمیدن. حتی الان چند سال کسایی که شبکار هستیم هم حق شبکاری رو موقع عیدی نمیدن.☹
    • محمد AU ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      1 0
      واقعا نمی شد این جلسات زودتر برگزار بشه..
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      واقعا دست نمایندگان کارگری درد نکنه ممنون که به فکر این قشر ضعیف هستیم امید ما اول خدا بعد شما عزیزان هستیم تشکر
    • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      2 0
      تا کی باید در حق این قشر زحمت کش اجحاف صورت بگیره...
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      کارگر بیچاره همیشه جیبش خالی و شرمنده جلو زن و بچش چه بسا که من خودم با دوتا بچه مستاجرم ...یزره وجدان خودتونو قاضی کنید ایا با ۲میلیون میشه زندگی کرد؟؟؟؟،