طرح صیانت از حقوق کاربران مطلقاً نباید مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شود
نماینده مردم در مجلس:

طرح صیانت از حقوق کاربران مطلقاً نباید مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شود

نماینده مردم در مجلس گفت: طرح موجود به ایجاد اعتماد بین مردم و نظام و تقویت اعتماد به نفس جامعه کمکی نمی کند و نه تنها در راستای منویات رهبری نبوده است، بلکه در بخش های متعددی دچار کج فهمی شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی براساس اجرای تبصره (۲) ماده (۱۶۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

مجتبی توانگر که به عنوان نماینده درخواست کنندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، اظهار کرد: بی شک طراحان این طرح از دلسوزان کشور هستند، اما ما با همفکری هایی که با دوستان خود در مجلس داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که این طرح از حالت اصل ۸۵ خارج شود. آنچه در اصل ۸۵ پیش بینی شده، مربوط به موارد ضروری است که اغلب دارای اهمیت لازم برای همفکری، بحث و اظهارنظر نمایندگان در صحن مجلس نمی شود.

وی افزود: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از یکسو طرحی ناپخته و ناقص است و از سویی دیگر زندگی، آموزش، اطلاع رسانی و کسب و کار بخش قابل توجهی از ملت را تحت تاثیر قرار می دهد و خدمات مبتنی بر اینترنت را نمی توان با قراردادهای جزئی با یک شرکت خارجی قیاس کرد و عطف به قانون اساسی، طرح مذکور مطلقاً نباید مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شود. مقام معظم رهبری منویات روشنی در موضوع فضای مجازی دارند و در بیانات خود می فرمایند «هدف دشمن این است که مردم را ناامید کند و مردم را بدبین کند، اعتماد به نفس مردم را بگیرند و آینده را تاریک نشان دهند و این کاری است که امروز دشمن می کند».

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: طرح موجود به ایجاد اعتماد بین مردم و نظام و تقویت اعتماد به نفس جامعه کمکی نمی کند و نه تنها در راستای منویات رهبری نبوده است، بلکه در بخش های متعددی دچار کج فهمی شده است و بیش از آنکه بر توسعه فناوری بومی تاکید داشته باشد، به محدودیت، نفی و مانع تراشی برای کاربران و کسب و کارها پرداخته است  و در مواردی تشدید کننده تحریم ها و محدودیت‌ها است و مردم نسبت به هر تصمیمی که ثبات دسترسی به فضای مجازی را که تهدید کند، حسی توأم با ترس، خشم و انزجار دارد.

وی با انتقاد از بخشی از طرح صیانت از فضای مجازی و مغایرت آن را وعده های معیشتی گفت: چگونه ما وعده بهبود معیشت و کرامت در این شرایط ناگوار به مردم داده ایم، به جای بهبود و مرهم نهادن به دنبال تشدید نگرانی و دردسرهای تازه برای مردم هستیم و در آستانه روی کار آمدن دولت مردمی آقای رئیسی، هر پیامی که در آن مودت و دوستی با مردم نباشد، نه تنها خلاف مصالح نظام است، بلکه سنگین تر کردن بار مشکلاتی است که بر دوش مردم حس می شود و این دولت انقلابی در ابتدای کار با آنها مواجه است و برخی از مواد این طرح چنان خام است که به تنهایی برای ایجاد اختلال در سازوکارهای فضای مجازی کشور کافی است.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha