۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
 دولت و کارفرما دنبال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان/ مخالفت کارگران
گذشت پنج ساعت از جلسه شورای عالی کار

دولت و کارفرما دنبال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان/ مخالفت کارگران

یک منبع آگاه در شورای عالی کار از توافق دولت و کارفرمایان با حقوق دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کارگران موافقت کردند اما نمایندگان کارفرمایی با این میزان پرداختی به کارگران مخالف هستند.

یک منبع آگاه در شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نمایندگان دولت و کارفرمایان پس از گذشت بیش از ۵ ساعت از جلسه شورای عالی کار به این توافق رسیدند که حداقل دریافتی کارگران در سال آینده دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

وی افزود: این عدد مجموع دریافتی کارگران است و علت مخالفت نمایندگان کارگری در شورای عالی کار با چنین توافقی این است که آنها به دنبال افزایش پایه حقوق هستند نه اینکه مجموع پایه حقوق و سنوات و بن کارگری و حق مسکن میزان دریافتی کارگران را به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: نمایندگان کارگری تلاش دارند میزان افزایش حداقل حقوق را بالاتر ببرند زیرا بر اساس این توافق مجموع پایه حقوق، سنوات و بن کارگری و حق مسکن پرداختی کارگران به این عدد می رسد و این درحالیست که در بسیاری از کارگاههای کوچک و متوسط فقط پایه حقوق به کارگران می رسد بنابراین توافق با حقوق دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای کارگران بدین منزله است که اجازه بدهیم حقوق بیشتری از کارگران تضییع شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ جلسه شورای عالی کار از ساعت ۱۶ در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت شروع شده است.

کد خبر: ۱۰٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      خدایا خودت یاری کن کارگر جماعت را