۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی در بازار استان بوشهر/ انجام ۵۰ هزار خرید در فاز نخست
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی در بازار استان بوشهر/ انجام ۵۰ هزار خرید در فاز نخست

بوشهر- حسینی مدیر کل صمت استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی در بازار استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار خرید از طریق این سامانه انجام شده است.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در راستای شفافیت و سالم سازی معاملات و به منظور توسعه عدالت و کاهش فساد، به سمت اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی (ستاد)، حرکت کرده و اقدامات مناسبی انجام داده است.

 وی افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی در فضای الکترونیکی ایجاد شده و ادارات دولتی برای خرید کالاها و مایحتاج خود ملزم به استفاده از این سامانه هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: هر مجموعه و بنگاه اقتصادی دارای مجوز باید در سامانه ستاد عضو شود و دستگاه‌های دولتی نیز عضو این سازمان هستند و بر اساس بستر اینترنتی که ایجاد شده نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می‌شود.


 حسینی تصریح کرد: امنیت سامانه بسیار بالاست و طوری طراحی شده که امکان ثبت امضای دیجیتال فراهم شده و هویت فروشنده و خریدار کاملاً مشخص است.

وی گفت: در این سامانه یک بازار کامل ایجاد می‌شود و تمامی عرضه کنندگان کالا و خدمات می‌توانند شرکت کنند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، پیمانکاران و فعالان حوزه بازار انتظار داریم به زودی عضو سامانه‌ ستاد شده و در این بازار بزرگ مشارکت کنند.

 حسینی ابراز داشت: راه‌اندازی این سامانه در واقع کمک به بهبود شاخص‌های بین‌المللی از قبیل توسعه دولت الکترونیک و توسعه تجارت الکترونیکی و شاخص مشارکت الکترونیکی و کاهش فساد و افزایش عدالت است و همچنین با حذف کاغذ به محیط زیست نیز کمک شایانی می‌شود.

 وی اضافه کرد: از زمان اندک راه‌اندازی این سامانه و در فاز نخست، تاکنون ۵۰ هزار خرید در این سامانه انجام شده که به زودی شاهد افزایش چشمگیر معاملات در سامانه ستاد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha