۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
ضریب خوداتکایی روغن به ۱۶ درصد رسید
پیام نوروزی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

ضریب خوداتکایی روغن به ۱۶ درصد رسید

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ از افزایش ضریب خوداتکایی روغن به ۱۶ درصد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، ضمن تبریک فرارسیدن فصل بهار به تمامی کشاورزان سختکوش و همکاران پر تلاش وزارت جهاد کشاورزی، اظهار امیدواری کرد: در پرتو مهر بیکران آفریدگار، سالی سرشار از برکت و رونق ملی برای کشورمان رقم بخورد.

متن این پیام به شرح زیر است:

در چرخشی دیگر از زمین مهربان و طلیعه بهاری سبز فام، فرا رسیدن سال نو (۱۳۹۹) را به تمامی کشاورزان سختکوش و همکاران پر تلاش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، امید که در پرتو مهر بیکران آفریدگار، سالی سرشار از برکت و رونق ملی برای کشورمان رقم بخورد. امیدی که در انتظار سبزشدن و ثمره هر بذری در دل خاک تجلی می‌یابد. سالی که گذشت با پیامدهای سیل در بسیاری نقاط کشور آغاز و در روندی از تشدید تحریم‌های جهانی سرانجام با نامعادلات گسترش جهانی و بیماری خطرناک کرونا ادامه یافت.

لیکن بخش کشاورزی در این شرایط سخت نشان داد که بر تارک اقتصاد کشور قرار داشته و همواره در نیل به امنیت غذایی، نقش طلایه‌دار خود را ایفا می‌کند. بخش کشاورزی با بیش از ۴ میلیون بهره‌بردار و رشد سالانه بیش از ۵ درصد، حدود ۱۲۵ میلیون تن تولیدات خود را به بازار مصرف عرضه می‌کند. با برنامه‌ریزی انجام شده، تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی اعم از انواع بذر باکیفیت، کود، آفت‌کش‌ها، دارو و مکمل‌های دام و طیور و تلاش و همت کشاورزان، در سال ۹۸ نیز کشورمان در تولید پایدار و خودکفایی محصول استراتژیک گندم استمرار یافت، دانه‌های روغنی نیز با رشدی بالا همراه و ضریب خوداتکایی روغن از ۷.۲ درصد به ۱۶ درصد ارتقا یافت، افزایش سطح گلخانه‌ها به بیش از ۱۷ هزار هکتار، اجرای موفق سیستم‌های نوین آبیاری و … نوید رونق افزون در تولید، صادرات و اشتغال را به موازات کاهش مصرف آب و افزایش بازده آبیاری می‌دهد.

اینها تنها گوشه‌ای از فعالیت‌ها و دستاوردهایی بود که در کارنامه سال ۱۳۹۸ بخش کشاورزی به چشم می‌خورد. البته مساعی خستگی ناپذیر همکاران پر تلاش در تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی، کمک به کشاورزان خسارت دیده از سیل، مبارزه با ملخ و آفات نیز قابل توجه بود. در سال پیش رو نیز از همکارانم در سراسر کشور انتظار می‌رود دوشادوش کشاورزان سختکوش همچنان تلاشی مضاعف داشته و مقدمات لازم را بویژه برای کشت بهاره تدارک تا کوچک‌ترین خللی در روند تولید حاصل نگردد. در پایان به جامعه کشاورزی و همکارانی که خود یا خانواده‌شان در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، تسلیت گفته و برای همگان آرزوی سلامتی دارم. امید که شاهد ریشه‌کن شدن کامل بیماری کرونا در کشور نیز باشیم.

کد خبر: ۱۰٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha