۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
۹۸، سال بسیار سختی برای بانک مرکزی بود
همتی:

۹۸، سال بسیار سختی برای بانک مرکزی بود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال ١٣٩٨، سال بسیار سختی بود و کشور به صورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت که هر کدام برای فروپاشی یک اقتصاد کفایت می‌کرد.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیار سختی بود. کشورمان به صورت ناجوانمردانه و ظالمانه ای، آماج شدیدترین طوفان های اقتصادی قرار گرفت که هر کدام برای ازهم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می کرد.

وی افزود: تحریم های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که هم باید ثبات اقتصادی را تامین می کرد و هم این شوک ها را خنثی می کرد.

به گفته همتی، بانک مرکزی، با کمک همکاران در دولت و حمایت‌های بی بدیل همه ارکان کشور، تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواریها و شرایط سخت حاکم، پشت سرگذاشته است.

وی اظهار داشت: اتفاقات امروز  که در کشورهای توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهای سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها واردکرده است، گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، درحدتوان خود توانسته بسیاری از ضربه ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد، تا حد زیادی جلوگیری نماید.

وی افزود: همزمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست گذاری اقتصادی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول، اتفاق افتاده است که بتدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد.

همتی گفت: همکاران من تمام تلاش خود را بکار بستند، ولی با  این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی ها پوزش می خواهم و همزمان نیز از مردم عزیز بابت حمایت های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی کرده و امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و موفقیت برای تک تک مردم، خصوصاً همکاران تلاشگر نظام بانکی، باشد و درسایه توجه همگان به توصیه های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

کد خبر: ۱۰٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha