۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
حمل ۵۰۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای
در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ صورت گرفت؛

حمل ۵۰۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

امانی، رئیس سازمان راهداری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا که شعار «در خانه بمانیم» وجود داشت، شعار فعالان بخش حمل و نقل، برای تحقق رونق تولید «در خانه نمی‌مانیم» بود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی در دیدار با صنوف بخش حمل و نقل استان هرمزگان با تاکید بر جایگاه راهبردی این استان و بندر شهید رجایی در تامین کالاهای اساسی افزود: عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل با وجود شرایط سخت کرونایی، در راستای کمک به زنجیره تولید و خدمت‌رسانی به مردم، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری در خصوص حمایت از بخش حمل و نقل گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا که شعار «در خانه بمانیم» وجود داشت، شعار فعالان بخش حمل و نقل جهت تحقق رونق تولید «در خانه نمانیم» بود که بسیاری از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل دچار آسیب شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باوجود شرایط نامناسب اقتصادی و کمبود لاستیک و روغن در سال گذشته، بیش از ۵۰۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا شده است.

امانی بر نقش و جایگاه استان هرمزگان در صنعت حمل و نقل کشور تاکید کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۸.۵ درصدی در جابجایی کالا هستیم که نوید وجود تحرک لازم و مطلوب در بخش حمل و نقل را می‌دهد.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته در جهت رفع مشکلات شرکت‌های حمل و نقل در خصوص موضوع ناوگان ملکی و حل قانون ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: با وجود سنگ اندازی مافیای خودرو با اقدامات صورت گرفته تا به امروز بیش از ۵۷۶۰ ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات حمل و نقل صورت گرفته است.

یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز در این نشست به موقعیت خاص بندر شهید رجایی و جایگاه راهبردی آن در حمل و نقل کشور اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بوده است که با هماهنگی صنوف بخش حمل و نقل، کارها را به گونه‌ای پیش ببریم که رضایتمندی فعالان این بخش در استان را به ارمغان بیاورد.

سیاستگذاری و نظارت در خصوص شیوه نامه‌های حل معضلات ناوگان ملکی و ساماندهی درآمد و هزینه‌های شرکت حمل و نقل نگین ترابران جهت بهبود خدمات عمومی از دیگر محورهای سخنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در این دیدار بود.

عابدینی تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق امور اراضی اقدامات ویژه‌ای جهت صدور اسناد مالکیت شرکت‌های فعال در شهرک حمل و نقل بندرعباس که یکی از بزرگترین شهرک‌های حمل و نقل کشور می‌باشد انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی، ساماندهی نحوه صدور مجوز به شرکت‌های حمل و نقل در استان بوده است که با این اقدام علاوه بر حمایت از شرکت‌های فعال در این بخش، شرکت‌های صوری و غیرفعال حذف شدند تا عرصه فعالیت در اختیار شرکت‌های توانمند قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha