۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
حوزه اقتصادی و صنعتی کشور نیاز به وزیر کاردان و عملیاتی دارد
نائب رئیس اتاق اصناف ایران:

حوزه اقتصادی و صنعتی کشور نیاز به وزیر کاردان و عملیاتی دارد

نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بخش خصوصی بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی کشور است که متأسفانه در سال‌های اخیر توجهی به این بخش نشده و حوزه اقتصادی و صنعتی کشور نیاز به وزیر کاردان و عملیاتی دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی اظهار کرد: دوران پشت‌میزنشینی و تصمیم گرفتن برای وضعیت اقتصادی مردم به سر آمده است و اگر می‌خواهیم شاهد رونق و پویایی اقتصاد کشور باشیم باید وارد عمل شویم و توجه بیشتری به بخش خصوصی کشور و ارتقای تولید داخلی کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته بخش خصوصی کشور به‌نوعی همواره مغضوب برخی از مسئولان بوده و گوش شنوایی برای مشکلات و مطالبات آن‌ها وجود نداشته است و انتظار این است وزیری انتخاب شود که کاربلد و مردمی باشد و دغدغه مردم و رفع مشکلات اقتصادی نظام را داشته باشد.

صفایی افزود: در دوره قبلی وزیر منتخب هیچ جلسه‌ای را با هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران نداشت؛ لذا می‌طلبد افرادی که دغدغه نظام و مردم را دارند پای کار بیایند و هوای مردم را داشته باشند کسی که قرار است بر مسند وزارت تکیه کند باید بداند که سرنوشت ۸۰ میلیون هموطن متاثر از تصمیمات او است بنابراین اینکه پشت میز نشسته و به صورت جهادی در میدان حضور نداشته باشیم و از نزدیک با مشکلات مناطق صنعتی و صنفی کشور آشنا نشویم و از خیلی اتفاقات بی‌اطلاع باشیم نتایج مطلوبی به دنبال ندارد.

وی تأکید کرد: مجموعه صنفی کشور در یک سال و نیم اخیر به دلیل خسارت‌های پی‌درپی از تعطیلی کرونا و وضعیت ایجاد شده تغییر شغل داده و یا به‌طورکلی ورشکست شدند و توجهی که اصناف انتظار داشتند از سوی دولت، صورت نگرفت.

صفایی اظهار کرد: وزیر منتخب حوزه صنعتی و اقتصادی باید در میدان حضور داشته باشد، حضور وزیر در میدان برای اخذ تصمیمات ضروری که وضعیت را به سمت بهبودی پیش ببرد لازم است؛ و به‌گونه‌ای که در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور حضور فعال داشته باشد که در غیر این صورت چگونه می‌تواند اشراف عملیاتی بر قیمت‌گذاری دقیق کالا و تصمیم مثبت در راستای نهادهای دامی و دیگر موضوعات مهم اقتصادی کشور داشته باشند!؟

وی تصریح کرد: جامعه صنفی کشور و اتاق اصناف ایران برای رئیس جمهور و تمامی اعضای کابینه دولت سیزدهم آرزوی موفقیت دارند و اصناف در کنار آنان خواهند بود و امیدواریم این عزیزان نیز دغدغه بخش خصوصی را داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha