۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
بنزین به میزان کافی در کشور وجود دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بنزین به میزان کافی در کشور وجود دارد

مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در پی انتشار خبری مبنی بر کمبود بنزین در برخی جایگاه‌ها به مردم اطمینان داد که در تولید بنزین با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستیم.

به گزارش بازار، احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه هیچ کمبودی در حوزه بنزین نداریم، گفت: تا کنون کمیسیون گزارشی مبنی بر کمبود بنزین دریافت نکرده است.

وی خاطرنشان ساخت: اشکالاتی در برخی استان‌ها پیش‌آمده است اما نمی‌توان آن را به همه کشور تعمیم داد.

مرادی با تاکید بر اینکه مهندسان جوان ایرانی همواره تلاش کرده‌اند، کشور به خودکفایی بنزین برسد، افزود: علی‌رغم همه بدخواهی‌ها و مشکلات داخلی، این اتفاق خوب و مبارک رخ‌داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۹۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌شود و ۸۰ تا ۸۲ میلیون لیتر هم مصرف بنزین داریم.

مرادی افزود: این مصرف باید مدیریت شود که قطعاً با فرهنگ‌سازی خاصه در صداوسیما این مهم اتفاق می‌افتد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد با کمک همه اقشار و مسئولان، وعده‌های دولت عملیاتی شود.

مرادی تاکید کرد: مردم باید خدمات بهتری دریافت کنند و مجموعه وزارت نفت نیز باید کمک نماید تا نگرانی‌های حوزه حمل در جایگاه‌ها بر طرف شود.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در مقطعی برخی پالایشگاه‌ها که در حال تعمیرات هستند، در حوزه مصرف بنزین آماری کم و زیاد داشته‌اند اما میزان مصرف بنزین در کشور روالی طبیعی دارد.

همچنین همایون صالحی، رئیس انجمن جایگاه‌داران کشور با اشاره به اینکه تا امروز هیچ‌یک از جایگاه‌ها به بهانه کمبود بنزین تعطیل نشده‌اند، اظهار کرد: در برخی استان‌ها و بازه زمانی خاصی، تأخیراتی در حمل پیش‌آمده است اما نه به این عنوان که با کمبود بنزین روبه‌رو بوده‌ایم.

وی دراین‌رابطه به استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها چند ساعتی با معضل حمل روبه‌رو بودیم که بلافاصله برطرف شد.

به گفته صالحی حمل بنزین دارای مشکل جدی نیست و از طرفی جایگاه‌داران برای هر اقدامی آمادگی دارند.

وی افزود: در حوزه ویروس کرونا، جایگاه‌ها دومین مکان آلوده هستند و لذا پروتکل‌های بسیار سفت و سختی به کار برده‌ایم.

صالحی اجرای این پروتکل‌ها را بسیار سخت و با هزینه شخصی جایگاه‌داران مثال زد و افزود: امروز که کار به واکسیناسیون رسیده است، جایگاه‌ها از اولویت خارج شده‌اند و همچنان همکاران ما در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و در این راستا بسیار هزینه داده‌ایم.

وی همچنین به مسئله حق‌العمل اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران کارگروهی تشکیل و جداولی را تنظیم کردیم ولی در کمال ناباوری و شگفتی، نرخ حق‌الزحمه جایگاه‌داران را بنا بر نظراتی غیرکارشناسی اعلام کردند که به‌هیچ‌وجه هزینه جایگاه‌داران را تأمین نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha