ضرورت تمرکز بر توسعه تجارت الکترونیک در پساکرونا
رئیس اتاق تبریز تاکید کرد

ضرورت تمرکز بر توسعه تجارت الکترونیک در پساکرونا

ژائله، رئیس اتاق تبریز معتقد است: صادرکنندگان باید خود را برای حضور در بازارهای پساکرونا آماده کنند و همچنین باید در بحث تجارت الکترونیک نیز به‌صورت اصولی فعالیت شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق تبریز با تأکید بر لزوم تدابیر اساسی در حوزه تجارت برای دوران پساکرونا، حرکت به سمت توسعه تجارت الکترونیک در این دوران را ضروری عنوان کرد.

یونس ژائله در جلسه کمیسیون کارآفرینی، گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان اتاق تبریز که با موضوع بررسی شتاب‌دهنده‌های صادراتی برگزار شد، با اشاره وضعیت صنایع و واحدهای تولیدی در دوره شیوع بیماری کرونا، گفت: در این وضعیت که ارتباطات تجاری کشورها، کاهش یافته است باید به فکر اصول اساسی تجارت برای بعد از اتمام این بیماری بوده و راهکارهای جدیدی برای دوران پساکرونا بیابیم.

رئیس اتاق تبریز ادامه داد: صادرکنندگان باید خود را آماده حضور در بازارهای جهانی در دوران بعد از کرونا کنند. امروزه بحث تجارت الکترونیک اهمیت ویژه‌ای در حوزه تجارت یافته است که باید در این حوزه نیز به‌صورت اصولی فعالیت شود.

او با تأکید بر لزوم تولید محصولات متناسب با بازارهای هدف گفت: شتاب‌دهنده‌های صادراتی در وضعیت کنونی می‌توانند نقش مهمی در بهبود وضعیت صادرات استان داشته باشند که در این راستا، باید شاهد برگزاری جلسات کارشناسی با حضور اساتید دانشگاهی، فناوران و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع باشیم تا با یک کار تخصصی بتوانیم، موضوع را پیش ببریم.

سونیا اندیش، رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری اتاق تبریز نیز در این جلسه با تأکید بر فاصله‌گیری از روش‌های سنتی در تجارت گفت: استان آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیل‌های قوی صادراتی و وجود منطقه آزاد ارس می‌تواند بحث شتاب‌دهنده‌ها را به‌صورت اصولی به پیش ببرد.

او با تأکید بر در پیش گرفتن اصول جدید در تجارت جهانی گفت: باید از روش‌های سنتی فاصله بگیریم که شتاب‌دهنده‌های صادراتی با اهداف و وظایف خود می‌توانند در این راستا مثمر ثمر باشند.

سید یوسف حسینی، رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز نیز در این جلسه با اشاره‌ای به رویکردهای شتاب‌دهنده‌های صادراتی، از مشکلات و معضلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان سخن گفت.

کارشناسان حاضر در این جلسه در خصوص موضوع ایجاد مرکز شتاب‌دهی تخصصی صادرات در اتاق تبریز به ارائه پیشنهادها و راهکارهای خود پرداختند.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha