۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
سیاست‌های کلی برنامه هفتم باید از سوی رهبری ابلاغ شود
سخنگوی شورای نگهبان:

سیاست‌های کلی برنامه هفتم باید از سوی رهبری ابلاغ شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم، باید توسط رهبری ابلاغ شود دولت لایحه بدهد و مجلس تصویب کند و به شورای نگهبان ارسال شود.

به گزارش بازار، طحان نظیف درباره لایحه برنامه هفتم توسعه و تمدید لایحه برنامه ششم گفت: تمدید را نشنیدم البته قانون قبلی یک سال تمدید شد، اما تشریفاتی دارد. سیاست‌های کلی برنامه هفتم، باید توسط رهبری ابلاغ شود دولت لایحه بدهد و مجلس تصویب کند و به شورای نگهبان ارسال شود. در مرحله تدوین و نگارش قانون ما هیچ نقشی نداریم.

وی افزود: دیدار با آیت الله جنتی به درخواست دبیرکل اوپک صورت گرفت و دبیر کل هم مسلمان هستند و قبلا هم دیداری صورت گرفته است. دیدار خوبی بود و راجع به دغدغه‌های ایران درباره نفت و راهکارها صحبت شده است. سیاست‌های اقتصادی در دست دولت است، اما دستگاه‌ها در حد توان به دولت کمک می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده موافقت‌ها و مخالفت‌های جدی در سطح جامعه داشت. شاید نسبت به برخی موارد از جمله غربالگری مباحثی وجود داشت که جلسات زیادی را برگزار کردیم. در جلسات علمی که برگزار شد حرف‌های همه شنیده شد.

وی تصریح کرد: این مصوبه در رفت و آمد شورا و مجلس بود و اخیرا ایرادات ما که کمتر از دفعات قبل هم بود به محلس ارسال شد. امیدواریم اصلاحیه‌ای که در نهایت مورد پذیرش شورا قرار گیرد، یک قانون موثر و کمک کننده در جامعه باشد.

طحان نظیف درباره تایید اعتبارنامه رئیس جمهور نیز گفت: بر اساس قانون اگر عضوی از شورای نگهبان اعتبارنامه رئیس جمهور را امضا نکند، خدشه‌ای در اعتبارنامه ایجاد نمی‌شود، اما اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب قبل از مراسم تنفیذ امضا شد و طبیعتا همه اعضایی که در جلسه حضور داشتند، آن را امضا کردند.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha